نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

باید از ظرفیت‌های دریایی و ساحلی هرمزگان استفاده شود

حجت‌الاسلام «عبادی زاده» گفت: استان هرمزگان در کنار ساحل است و باید ظرفیت‌های دریایی و ساحلی آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۶۳۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 08December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان امروز در نماز جمعه با اشاره به فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: شاکله فکر، رفتار و اندیشه یک جامعه براساس فرهنگ شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی انقلاب توجه به فرهنگ است، افزود: انقلاب اسلامی قبل از اینکه یک انقلاب سیاسی باشد یک انقلاب فرهنگی است و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز توجه به مهندسی فرهنگی کشور است.

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: یکی از وظایف و تکالیف مدیران توجه خاص به فرهنگ است زیرا هر چه در این زمینه خرج کردیم سرمایه گذاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته اگر در زمینه فرهنگی کم کاری نبود برخی از این ناهنجاری ایجاد نمی شد و لازم است با نهادینه کردن فرهنگ در تمام بخش ها از سبک زندگی ایرانی و اسلامی گرفته تا فرهنگ های عمومی زندگی مردم بیشتر تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان در کنار ساحل است و باید ظرفیت های دریایی و ساحلی آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود این فرهنگ مردم ساحل نشین باعث ایجاد اخلاق دریا دلی در این خطه شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه تحکیم نهاد خانواده نباید مورد غفلت مسئولان و مردم شود ، تاکید کرد : باید جبهه فرهنگی ساماندهی شود و هر کس مسئولیت خود را بشناسد و در این جنگ بر اساس کلید واژه های رهبر معظم انقلاب در مسیر حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگر به هفته بزرگداشت قرآن ، عترت و نماز اشاره کرد و گفت : نهادهای و تشکل ها و گروه های مردمی در این سه زمینه تلاش های زیادی بدون هیچ هزینه ای انجام می دهند از دستگاه های متولی تقاضا دارم در این زمینه به اینها کمک کنند .

وی در بخش دیگر به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جنگ غزه برای صهیونیست ها اشاره و خاطرنشان کرد: سنگین ترین شکست رژیم صهیونسیتی بعد از ۷۵ سال در طوفان الاقصی رقم خورد که خسارت بسیار زیادی بالغ بر ۶۷ میلیارد دلار بر اقتصاد صهیونیست ها ایجاد کرد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس ادامه داد: بیکاری تحمیل شده ، مهاجرت اجباری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفری از مرزهای شمالی به بخش مرکزی اراضی اشغالی و مهاجرت های معکپس، بقای این رژیم را مورد هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: مهم تر از همه این شکست ها برای استکبار جهانی، ظهور یک نظم نوین به پرچمداری جریان مقاومت است.

وی با تذکر به مردم و مسئولان در زمینه کمبود توزیع کپسول گاز در استان، تاکید کرد : مسئولان به دنبال نظام مند کردن توزیع سیلندر های گاز به مردم هستند تا از هدر رفت جلوگیری کنند اما باعث مشکلات برای مردم شده اند و مردم نیز با عدم ثبت نام در سامانه ها برای خود مشکلات ایجاد کرده اند.

خطیب نماز جمعه بندرعباس ابراز کرد: عدم فروش کپسول گاز آزاد، بازار سیاه ایجاد کرده است که با قیمت های تا متعارف روبرو هستیم و از مردم تقاضا دارم در امر ثبت نام در سامانه مسئولان را همراهی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار