رؤسای گروه‌های دوستی مجلس: از ظرفیت پارلمان‌های جهان برای حمایت از مردم غزه استفاده شود

رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی کشورمان در نامه‌ای به همتایان خود در مجالس دنیا خواستار استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای حمایت از مردم غزه در مقابل وحشیگری‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۶۳۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ - 11December 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به همتایان خود در پارلمان‌های دنیا ضمن محکومیت جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی و مهم برشمردن تحرکات و اقدامات بین‌المللی در حمایت از مردم فلسطین، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت پارلمان‌های کشورهای جهان نسبت به موج اعتراض گسترده علیه وحشی‌گری‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی، حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و انزوای حاکمان دولت نامشروع و رو به زوال نتانیاهو شدند.

بر اساس این گزارش، محمدباقر قالیباف، عباس گلرو، عباس مقتدایی، عادل نجف‌زاده، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، علی جدی، اقبال شاکری، احمد نادری، ابوالفضل عمویی، ناصر درخشان، غلامرضا نوری قزلجه، محمدحسن آصفری، روح‌الله متفکر آزاد، علی اصغر خانی، محمدمهدی زاهدی، محمود احمدی بیغش، محمدمهدی مفتح، علیرضا سلیمی، عبدالرضا مصری، حسن نوروزی، مسعود پزشکیان، ابراهیم رضایی، علی نیکزاد، احمد امیرآبادی فراهانی، سید مهدی فرشادان رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همچنین بر بازگشایی همه گذرگاه‌های بشردوستانه تأکید کردند و آمادگی مجلس شورای اسلامی به منظور همکاری و اقدام مشترک در جهت دفاع و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

امروز افکار عمومی و ملت­‌های آزاده جهان از جنایات ضد بشری و اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه که مصداق بارز نسل‌کشی و نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق بشر می‌باشد، به ستوه آمده است.

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ضمن مهم برشمردن تحرکات و اقدامات بین‌المللی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لزوم توقف فوری جنایات و کشتار شهروندان، زنان و کودکان فلسطینی؛ بر بازگشایی همه گذرگاه های بشردوستانه در راستای اجرای قوانین بین‌المللی تأکید می‌نماید که این اقدام، مستلزم یک آتش‌بس بشردوستانه است.

اینجانب و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونستی در نوار غزه، بر ضرورت اقدام فوری آزادی‌خواهان و وجدان‌های بیدار جهان برای مقابله با رژیم غیرقانونی و کودک‌کُش اسرائیل و توقف کشتار علیه مردم مظلوم فلسطین تاکید می‌نماییم.

در این راستا؛ از سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود بر طبق اصول و قوانین شناخته شده در راستای اجرای حقوق بشردوستانه بین‌المللی، نسبت به رفع اشغالگری، توسعه طلبی و تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، اقدامات عاجل و عملی انجام دهند.

از جنابعالی و نمایندگان پارلمان کشورتان تقاضا دارم، به منظور تحقق هرچه بیشتر نقش دیپلماسی پارلمانی، ضمن محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، تلاش نمایند با بهره‌گیری از ظرفیت پارلمان‌های کشورهای جهان نسبت به موج اعتراض گسترده علیه وحشی‌گری‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی، حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و انزوای حاکمان دولت نامشروع و رو به زوال نتانیاهو را در دستور کار قرار دهند.

در پایان آمادگی مجلس شورای اسلامی ایران را برای بهره گیری از تمام ظرفیت‌های گروه دوستی پارلمانی به منظور همکاری و اقدام مشترک در جهت دفاع و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین در چارچوب همکاری‌های پارلمانی دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌داریم.

فرصت را مغتنم شمرده احترامات فائقه را تجدید می‌نمایم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار