رئیس مجلس شورای اسلامی:

اولویت اداره امور شهری با محوریت محله‌هاست

قالیباف در نشست با اعضای شورایاری‌های مناطق تهران گفت: اولویت اداره امور شهری با محوریت محله‌هاست.
کد خبر: ۶۳۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ - 11December 2023

اولویت اداره امور شهری با محوریت محله‌ها استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست جمعی از اعضای شورایاری‌های محله‌ها، معتمدین و فعالان اجتماعی مناطق مختلف تهران که شامگاه گذشته (یکشنبه) در بهارستان برگزار شد، با بیان اینکه برای شنیدن مشکلات مردم و پیگیری‌های امور شهری اعضای شورایاری‌ها بدون اینکه مسئولیت‌های رسمی داشته باشند، زحمات اصلی را می‌کشند، اظهار داشت: البته که کار برای خدا خستگی و دلسردی نداشته و اجر اخروی دارد.

وی افزود: مهم‌ترین رمز موفقیت ما در جمهوری اسلامی، ایمان به سنت‌های الهی و مردم است و هرگاه از این موضوعات فاصله بگیریم آینده روشنی در پیش رو نخواهیم داشت.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه تکنولوژی و مدیریت در هر مسیری حرکت کند، سنت‌های الهی تبدیل و تحویل نمی‌شود، گفت: خالق عالم تکلیف ما را روشن کرده و ایمان به سنت‌های الهی یکی از مهم‌ترین رکن‌های رکین است که در زندگی جمعی، شخصی، حقوقی، کار، تلاش، رفاقت، خانواده، زندگی شهری و... مورد اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ نظام به واسطه نگاه داشتن قلب مردم است و ما باید با مردم کنار بیاییم و آن‌ها را پای کار بیاوریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: زمانی که در شهرداری بودم، شهرداران مناطق می‌گفتند شورایاری‌ها کارشان را تضعیف می‌کند که من می‌گفتم نباید با شورایاری‌های اختلاف کنند؛ چرا که شورایاری‌ها صاحب کار هستند و با مردم و مشکلات ارتباط دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در پیروزی انقلاب و اداره جنگ نقش اصلی را داشتند، عنوان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی هرکجا موفق بودیم قطعاً مردم حضور داشتند و هر کجا ناموفق بودیم، مردم را حذف و تصور کردیم می‌توانیم با مدیریت خودمان موضوعات را پیش ببریم که اشتباه محض است؛ به‌ویژه از آنجایی که اساس نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم بنا نهاده شده و باید آن‌ها را در موضوعات شریک کنیم که هر کجا هستیم با اراده آن‌ها در آن سمت قرار گرفته‌ایم.

حفظ ارزش پول ملی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان است

رئیس قوه مقننه در ادامه حفظ ارزش پول ملی را از مهم‌ترین رسالت‌های مسیولان دانست و افزود: امروز نحوه مدیریت و حکمرانی ایراد دارد و مهم‌ترین مشکل آن عدم تمرکززدایی است. باید بدانیم نمی‌توانیم از مرکز کشور، شهر‌ها و مناطق دیگر را مدیریت کنیم بلکه باید برای حفظ ارزش پول ملی که به معنای بالا بردن قدرت خرید مردم است تصمیم‌گیری و اقدام کنیم.

وی در همین زمینه تصریح کرد: نباید در سطح ملی به عنوان یک قوه تصمیمی بگیریم و کار‌هایی را انجام دهیم که استانداری‌ها یا حتی شورایاری‌ها امکان انجام آن را دارند.

قالیباف با اشاره به مطالبه قانونی شدن شورایاری‌ها اظهار داشت: ما مسأله وضعیت قانونی شورایاری‌ها را هرچقدر زمان‌بر باشد، دنبال می‌کنیم؛ چون مسیر درستی است و در سطح کشور باید پیگیری و اجرا شود.

در این نشست، اعضای شورایاری‌ها، معتمدین و فعالان اجتماعی محله‌ها از مناطق مختلف تهران به بیان دغدغه‌ها، مسایل و موضوعات مد نظر خود در حوزه‌های مختلف از جمله تقویت شورایاری‌ها و تصویب قانون مرتبط با آن، حل معضل آلودگی هوای تهران، مشارکت زنان در امور شهری، ترافیک، تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات، موضوعات عمرانی، حمل و نقل، مترو و... پرداختند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار