دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

وداع تهرانی‌ها با شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس/ ما همیشه آماده شهادت هستیم

مردم شهیدپرور تهران امشب (شنبه) قدرشناسانه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) برای وداع با ۱۱۰ تن از شهدای غریب دفاع مقدس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمدند.
کد خبر: ۶۳۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ - 16December 2023

وداع تهرانی‌ها با شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس/ ما همیشه آماده شهادت هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در میان تمامی شلوغی‌های روزانه، شهرمان مهمان لاله‌های پرپر شده‌ای است که روزگاری برای دفاع از وطن در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و جان شیرین خود را فدا کردند تا امروز کشوری مقتدر داشته باشیم.

شهرمان مهمان شهیدانی است که گرچه گمنام هستند و نام و نشانی ندارد، اما نام و یادشان همیشه در قلب‌های ما زنده است. مردم شهیدپرور تهران امشب (شنبه) قدرشناسانه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) برای وداع با ۱۱۰ تن از شهدای غریب دفاع مقدس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمدند.

در میان جمعیت حاضر نیرو‌های یگان ویژه فراجا نظرم را به خود جلب می‌کند؛ جلو می‌روم و بخاطر شهادت همرزمانشان در حمله تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی در راسک تسلیت می‌گویم؛ در این میان یکی از نیرو‌ها می‌گوید ما همیشه آماده شهادت هستیم و آماده‌ایم برای برقراری امنیت و آرامش کشورمان جانمان را فدا کنیم.

این نیروی یگان ویژه برایمان گفت که چند سال پیش دوست و همرزمش در یکی از عملیات‌ها به شهادت رسیده و آنها هم قسم شده‌اند راه این شهیدان را ادامه دهند و امروز استوار و با اقتدار ایستاده‌اند و هیچگاه در این راه کوتاه نخواهند آمد.

پس از مصاحبه کمی از آن‌ها فاصله می‌گیرم گوشه‌ای می‌روم و به جمعیت نگاه می‌کنم. پیرمردی با محاسن سفید زیر لب با شهدا صحبت می‌کند، صبر می‌کنم پس از چند دقیقه به سمت او می‌روم و شروع به صحبت می‌کنیم. او می‌گوید: توفیق بزرگی نصیب من شده است که به استقبال پیکر همرزمانم بیایم.

این پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس افزود: از ملت ایران به ویژه جوانان درخواست دارم که میثاق خود با شهدا را حفظ کنند و آنچه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان به آن اشاره کرده‌اند را عمل کنند.

وی گفت: برگزاری مراسم وداع و تشییع شهدا تاثیر زیادی در جامعه دارد. اگر راه شهدا را ادامه دهیم آن‌ها نیز در حفظ جامعه سالم ما را یاری می‌کنند.

در این آیین آن‌چیزی که نمایان بود حضور دهه هشتاد و نودی‌ها بود که دلنوشته‌های خود را بر تابوت شهدا می‌نوشتند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار