در مراسم وداع با ۱۲ شهید گمنام در حرم رضوی؛

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: امروز صدای شهدای گمنام از حلقوم جبهه مقاومت شنیده می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: گذر از فتنه‌های ۸۸، داعش و سال ۱۴۰۱ با ولایتمداری مردم ایران و امثال سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» محقق شده است و در ساعات اخیر هم شاهد بودیم که سازمان فراجا با تقدیم شهدایی در شهرستان راسک، ولایتمداری خود را اثبات کرده است. امروز صدای شهدای گمنام از حلقوم جبهه مقاومت شنیده می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ - 16December 2023

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: قیام یک نفره حضرت زهرا (س)؛ قیام تمامی مادرها است/ امروز صدای شهدای گمنام از حلقوم جبهه مقاومت شنیده می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها مراسم وداع با ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پر شور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی با اشاره با تقارن شب شهادت حضرت زهرا (س) و مراسم وداع با شهدای گمنام اظهار داشت: وقتی که در محضر معارف فاطمی قرار می‌گیریم؛ مشاهده می‌کنیم که یکی از ویژگی‌های ایشان دفاع جانانه و عاشقانه از حریم ولایت است. این موضوع؛ درسی است که حضرت فاطمه تا قیامت به فرزندان معنوی خود آموخته است.

وی با اشاره به در خطر افتادن حریم ولایت پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) توسط منافقین گفت: در این فتنه هم کسانی بودند که در گذشته در غزوات مختلف در کنار رسول خدا (ص) جنگیده بودند و هم در بین آن‌ها یهودیان خیبری و جریان مشرکی و ابوسفیانی حضور داشتند. لحظه رحلت پیامبر اکرم (ص) برای شخصیتی مثل دختر آن حضرت از جهت عاطفی و عاشقانه و از جهت شعله‌ور شدن فتنه‌ها بسیار تلخ است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: شرایط پس از رحلت حضرت محمد (ص) بسیار پیچیده و خطرناک بود به طوری که هنوز پیکر ایشان دفن نشده بود، به سرعت، آن فتنه به وقوع پیوست. در چنین شرایطی؛ برخی دچار تردید شدند، تعدادی به لحاظ روحی و روانی دچار توقف شدند و برخی دیگر هم با اینکه علاقمند به یاری حریم ولایت بودند اما عرضه این کار را نداشتند. در چنین شرایطی تاریکی بر روی تاریکی می‌آمد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه فتنه دست ولی خدا را می‌بندد و او را منزوی می‌کند، یادآور شد: اگر حضرت علی (ع) وارد میدان می‌شدند؛ شرایط پیچیده‌تر و خواست فتنه‌گران محقق می‌شد. در چنین اوضاعی بود که فاطمه (س) وارد میدان شد چراکه ایشان دخت و یگانه یادگار پیامبر اکرم (ص) هستند و گمان بر این بود که احترام آن حضرت حفظ می‌شود.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه قیام یک نفره حضرت زهرا (س)؛ قیام تمامی مادرها است، تصریح کرد: ایشان به تاریخ آموختند که اگر تنهاترین افراد هم بودید نباید دست از حمایت امام علی (ع) و حریم ولایت بردارید. در طول این ۹۵ روز قیام؛ حضرت فاطمه (س) از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کردند به طوری که حتی با اشک‌ها و گریه‌های خود خط نفاق را افشا کردند.

وی با بیان اینکه قله امتداد قیام فاطمی در حادثه کربلا نمود یافته است، گفت: قیام حضرت زهرا (س) از طریق امام هشتم و با حدیث سلسله‌الذهب به اهالی ایران رسید و قرن‌ها بعد نمود امانتداری ایرانیان توسط امام خمینی (ره) به وسیله انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس برجسته شد. در آن ایام ارادت رزمندگان به ساحت نورانی مادر سادات دیدنی بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نهضت فاطمی نظام مقدس اسلامی را از فتنه‌های مختلف عبور داده است، تاکید کرد: گذر از فتنه‌های ۸۸، داعش و سال ۱۴۰۱ با ولایتمداری مردم ایران و امثال سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» محقق شده است و در ساعات اخیر هم شاهد بودیم که سازمان فراجا با تقدیم شهدایی در شهرستان راسک، ولایتمداری خود را اثبات کرده است. امروز صدای شهدای گمنام از حلقوم جبهه مقاومت شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها