مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار:

طلاب بصیرت و بینش خود را ارتقا دهند

حجت‌الاسلام «محمودی» گفت: طلاب در کنار دروسی که در حوزه‌های علمیه می‌خوانند باید بصیرت و بینش خود را ارتقا دهند.
کد خبر: ۶۳۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ - 19December 2023

طلاب بصیرت و بینش خود را ارتقا دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید موسی محمودی» مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در نشست با جمعی از طلاب اظهار داشت: طلاب در کنار دروسی که در حوزه‌های علمیه می‌خوانند باید بصیرت و بینش خود را ارتقا دهند، طلبه‌ای که خود را صرفا محصور به حجره و کتاب‌های درسی نماید، نمی‌توان آینده‌ای موفق را برای او متصور شد.

وی افزود: اکثر عالمان دینی که امروز همواره از آنها به نیکی یاد می‌شود جدای از اینکه در مباحث علمی و حوزوی سرآمد بوده‌اند، در بحث دین نیز دارای یک بصیرت خاص بوده‌اند که نمونه بارز آن را می‌توان امامین انقلاب دانست.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: تحقیق، مطالعه و شناخت بیشتر با سیره علمای دین می‌تواند مبانی درست و واقعی اسلام را به همه ما نشان دهد، لذا ضروری است طلاب برای ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی خود همواره تلاش‌های بسیاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دیندار بودن زمانی ارزشمند خواهد بود که دینداری ما همراه با بصیرت و بینش باشد، گفت: بسیاری از کسانی که تنها در مسیر دین حرکت کرده‌اند، ولی از مبانی اصلی دین آگاهی نداشته و یا اگر هم داشته‌اند سطحی بوده، دیر یا زود از مسیر اصلی دین خارج می‌شوند که بهترین نمونه آن در تاریخ اسلام، خوارج زمان حضرت علی (ع) هستند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار یادآور شد: امروز اگر می‌بینیم جهان اسلام در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اینگونه نظاره‌گره است و نمی‌تواند کاری و عملی از خود نشان دهد، این نشان دهنده نبود همان بصیرت و بینش دینی در نزد حکام این کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار