نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از علل بیکاری است

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورذهبی» گفت: به اعتقاد کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار است.
کد خبر: ۶۴۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ - 25December 2023

فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از علل بیکاری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان در جمع کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: بیکاری، یکی از بزرگترین مشکلات کشور و استان است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ‌التحصیلان نقش مؤثری در ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان و کاهش آماری بیکاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: به اعتقاد کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار است. اگر سیاست دانشگاه‌ها در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های خلاق و مبتکر باشد، خروجی خوبی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: کار در دیدگاه اسلام اهمیت بالایی دارد و کار و تلاش صادقانه همانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده شده و فردی که دنبال کسب رزق و روزی حلال باشد، از جایگاه والایی برخوردار است.

پورذهبی با اشاره به اهمیت کار و تلاش، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار را ضروری دانست و گفت: وضع اشتغال جوانان با فراگیری دوره‌های مهارتی و اشتغال‌زایی بهبود می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: با توجه به وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز و مربیان متخصص، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار به جد پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار