فرمانده انتظامی لرستان:

پلدختر و معمولان قدمگاه شهدا هستند

سردار الهی گفت: پلدختر و معمولان قدمگاه شهدا هستند و شهدای بزرگواری نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ - 25December 2023

پلدختر و معمولان قدمگاه شهدا هستند

به گزارش دفاع‌پرس  از خرم آباد، سردار «یحیی الهی» فرمانده انتظامی لرستان امروز (دوشنبه) در مراسم یادواره ۱۹ شهید نظم و امنیت شهرستان پلدختر که در جمع خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام تاکنون، شهدای کربلا حسینی تا کربلا خمینی و شهدای حرم و حریم و مدافع نظم و امنیت، اظهار داشت: این مجلس، مجلس شهدا است، این مجلس بسیار نورانی مربوط به شهدا است و خود شهدا صاحب این مجلس‌اند و ما مهمان شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و کردار ما هستند و اگر در مسیری که این عزیزان جان خود را نثار کردند، کوتاهی صورت بگیرد، فردای قیامت در محضر خدا و شهدا باید پاسخگو باشیم، افزود: لرستان شش هزار و ۵۵۶ شهید و شهرستان پلدختر و هویزه ثانی نیز ۳۵۵ شهید گران‌قدر تقدیم نظام و انقلاب کرده است که وصایای آن‌ها باید الگوی رفتاری ما باشد.

فرمانده انتظامی لرستان به شهدای حوادث اخیر فراجا در شهرستان «راسک» که در راه تأمین نظم و امنیت شهروندان، جان شیرین خود را فدا کردند، اشاره کرد و گفت: جای‌جای کشور عزیزمان آغشته‌به‌خون پاک شهدای مظلوم و مقتدر فراجا است که در راه پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا خدشه‌ای به احساس امنیت مردم وارد نشود.

سردار الهی با بیان اینکه پلدختر و معمولان قدمگاه شهدا هستند و شهدای بزرگواری نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت: پلدختر و معمولان قدمگاه و مسیر تردد شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده است و این خاک و این سرزمین مقدس است.

وی در سخنانی دیگر با اشاره به این مطلب که ما نیازمند شهدا هستیم و شهدا نیازی به ما ندارند، گفت: بر اساس فرمایش مولا و مقتدایمان که فرمودند گرامیداشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، وظیفه اصلی ما ادامه‌دادن راه شهدا است که باید در این کار با تمام توان به وصایای آن‌ها عمل کنیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نمونه استواری و صبوری هستند، گفت: خانواده شهدا و جانبازان نشانه‌ها و راه‌ورسم مقاومت، صبر و بردباری را به ما آموختند و ما نباید از فرهنگ، سیره و منش شهدا فاصله بگیریم.

سردار الهی، تصریح کرد: شهدا دارای سه ویژگی خاص هستند، از جمله یک خدایی بودن؛ یعنی شهدا، همنشینی باخدا و قرب به خدا را به‌عنوان یک اسوه الگو و نمونه تا لحظات آخر که خداحافظی می‌کنند و دل‌بریدن از دنیا بریدن و به خدا پیوستند، ویژگی دوم سرنوشت‌ساز بودن شهدا است که سرنوشت یک ملت را عوض کردند، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز آن است که دین را زنده کردند و سرنوشت یک قوم و یک ملت را تغییر دادند، ویژگی سوم شهدا آینده‌ساز بودن است، چراغ هدایت هستند، مسیر را نشان می‌دهند و به‌عنوان الگو سرنوشت جوانان را رقم می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۲ شهید تقدیم انقلاب و امنیت مردم کرده است و در روز‌های اخیر نیز ۱۱ شهید عزیز که از شهرستان «راسک» تقدیم مردم و انقلاب شد گفت: شهدا بر سر عهدی که بستند، هستند، شهدا بر اعمال ما ناظرند و دنیای ما را می‌بینند و از ما سوال می‌کنند که شما بعد از ما چه‌کار کردید.

فرمانده انتظامی لرستان ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران یادواره شهدا، گفت: خداوند متعال را شاکریم که موفق شده‌ایم که در شهرستان‌های استان لرستان یادواره شهدا برگزار کنیم و این مهم را ادامه می‌دهیم و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا را افتخار می‌دانیم و آن را این را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار