امام جمعه میامی:

ترور شهید موسوی نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است

حجت‌الاسلام «عزیزی» گفت: هدف اسرائیل از ترور شهید موسوی کاهش روحیه محور مقاومت و تقویت روحیه نظامی سربازان صهیونیستی بود.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 29December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام«محمد عزیزی» امام جمعه میامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، ضمن اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در جریان شهادت شهید موسوی اعلام شده که وزیر جنگ اسرائیل شخصاً در اتاق‌های جنگ حضور داشته و مسئولیت رصد و به شهادت رساندن ایشان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه شهید موسوی از فرزندان خطه استان سمنان، از یاران سردار شهید سلیمانی است که از ایشان به عنوان یکی از با سابقه‌ترین نیروهای سپاه در سوریه می‌توان یاد کرد که بیش از سه دهه در سوریه فعال بود و بسیاری ناظران و تحلیل گران معتقد هستند که باید شهید موسوی را در زمره چهره‌های کلیدی محور مقاومت دانست.

امام جمعه میامی با بیان اینکه شهید موسوی به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و نظامی کشورمان در خاک سوریه فعالیت داشت و اقدام رژیم صهیونیستی در ترور این مرد بزرگ، نقض تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین حاکمیت ملی کشور سوریه است.

عزیزی با طرح این سوال که هدف دشمن از ترور این سردار بزرگ چه بود؟ تاکید کرد: رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد که با شهادت سردار موسوی جریان مقاومت در سوریه و لبنان و حتی در غزه را کاهش می‌دهد اما دشمن کور خوانده چرا که ایشان افراد بسیار زیادی را تربیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر این فکر بود که ترور ناجوانمردانه سردار موسوی می‌تواند جلوی پیشرفت‌های نظامی محور مقاومت را بگیرد، تاکید کرد: در این زمینه نیز دشمنان کور خوانده‌اند چرا که محور مقاومت روز به روز مقاوم‌تر می‌شود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه سومین هدف اسرائیل از ترور شهید موسوی کاهش روحیه محور مقاومت و تقویت روحیه نظامی سربازان اسرائیلی بود، گفت: در این زمینه نیز رژیم صهیونیستی اشتباه کرد چرا که قصد داشت افکار عمومی را به نفع خودشان تغییر دهند اما شاهد هستیم که این اتفاق نیز رخ نداده است.

عزیزی با بیان اینکه چهارمین هدف اسرائیل از این ترور، کارآمد جلوه دادن دولت نتانیاهو بود که در این زمینه هم اشتباه محاسباتی را انجام دادند، گفت: اسرائیل می‌خواست که با شهادت شهید موسوی ایران را تحریک و وارد جنگ رو در رو کند اما بازهم کور خواهند خواند چرا که ملت ما به اسرائیل می‌گوید ان چه امامین انقلاب فرمودند، شما رفتنی هستید و به زودی نابودی شما اسرائیلی را خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار