رسوایی ارتش «اسرائیل» پیرامون نظامیان به هلاکت رسیده با «آتش خودی»

به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ زمینی در ۲۷ اکتبر، ۱۸ نظامی ارتش با آتش خودی و یا در «حوادث عملیاتی» خودشان به هلاکت رسیده‌اند.
کد خبر: ۶۴۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 02January 2024

رسوایی ارتش «اسرائیل» پیرامون نظامیان به هلاکت رسیده با «آتش خودی»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۸ نظامی دیگر خود در جریان نبرد با مبارزان مقاومت در غزه اذعان کرد.

هشتاد و هفت روز از حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه سپری می‌شود؛ طولانی‌ترین جنگی که تاکنون رژیم اسرائیل در آن حضور داشته و همچنان آمار تلفاتش رو به افزایش است؛ به طوری که طبق آن‌چه که منابع این رژیم گفته‌اند ۱۸ نظامی طی آتشبار خودی به هلاکت رسیده‌اند.

بر اساس داده‌های ارتش اشغالگران، ۱۸ نفر از آن‌ها با «شلیک خودی» کشته شده‌اند.

۱۸ نظامی با گلوله خودی، ۲ نفر با شلیک گلوله و ۹ نظامی بر اثر حوادثی مانند انفجار اشتباه مهمات و سلاح و له شدن به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش اسرائیل با اشاره به اینکه در هر هفته از عملیات زمینی در غزه، ۲ تا ۶ نظامی بر اثر چنین حوادثی کشته می‌شوند، مدعی شد: خونین‌ترین هفته در این زمینه بین ۱۲ تا ۱۸ نوامبر گذشته بود که ۶ نظامی ارتش در حوادث عملیاتی کشته شدند.

سازمان رادیو و تلویزیون عبری امروز (دوشنبه) ادعا کرد که داده‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهد ۲۹ نظامی در حوادث عملیاتی در جریان نبرد‌های زمینی در غزه کشته شدند که ۱۸ نفر از آن‌ها با تیر خودی جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس داده‌های ارتش اسرائیل، از آغاز حمله زمینی به نوار غزه (۲۷ اکتبر گذشته)، ۱۷۰ نظامی کشته شده‌اند که ۲۹ نفر از آن‌ها در حوادث عملیاتی جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان درباره نظامیانی که در حوادث عملیاتی کشته شده‌اند، توضیح داد: «۱۸ نظامی ارتش اسرائیل بر اثر شلیک خودی، ۲ نفر بر اثر تیراندازی (بدون توضیح) و ۹ نظامی اسرائیلی بر اثر حوادث مهمات، سلاح یا زیرگیری کشته شده‌اند».

بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی که بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌ها از جمله رسانه‌های داخلی این رژیم نسبت به آن تشکیک می‌کنند، از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۵۰۶ نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند که ۱۷۲ نفر از آن‌ها از زمان آغاز جنگ زمینی در ۲۷ اکتبر به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها