آمارهای گمراه‌کننده «اسرائیل» در خصوص شمار نظامیان کشته شده

آمار‌های گمراه‌کننده رژیم صهیونیستی که شمار نظامیان کشته و زخمی شده به دست مقاومت غزه را بسیار کمتر اعلام کرده و در تلاش است خود را از فشار محافل داخلی و خارجی رها کند، در حالی است که رئیس حماس در غزه که این روز‌ها به کابوس سران تل‌آویو تبدیل شده اعلام کرد، گردان‌های قسام در جنگ زمینی با دشمن صهیونیستی دست‌کم ۵ هزار نظامی را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۶۴۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 06January 2024

آمارهای گمراه‌کننده اسرائیل در خصوص شمار نظامیان کشته شدهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، برخلاف جنگ‌های پیشین، عملیات «طوفان‌الاقصی» و جنگ غزه خسارت‌های قابل توجهی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و یکی از مرگ‌بارترین حملات علیه این رژیم به شمار می‌رود.

بنابر گزارش رسانه‌های عبری، آمار اعلام شده ارتش صهیونیستی نشان می‌دهد تعداد نظامیان کشته شده به ۵۰۲ افسر و سرباز افزایش یافته است. گزارش‌های ارتش نیز حاکی از آن است، تعداد سربازان و افسران مجروح از آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ به ۹۳۶ افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید، از مجموع ۹۳۶ مجروح، ۲۰۹ نفر جراحت‌های شدید، ۳۴۵ نفر متوسط ​​و ۳۸۲ نفر نیز خفیف داشته‌اند. طبق همین آمار، تعداد افسران و سربازان مجروح از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۲ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

یک چهارم کشته‌شدگان ارتش صهیونیستی در غزه را افسران و فرماند‌هان عالی‌رتبه تشکیل می‌دهند. ازجمله این کشته‌شدگان تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ می‌توان پنج فرمانده تیپ، هشت فرمانده گردان، ۴۳ فرمانده گروهان و ۵۶ فرمانده دسته را بیان کرد.

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلام شده و تل‌آویو در تلاش است با پنهان کردن شمار دقیق جان باختگان خود از فشار محافل سیاسی داخلی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

در سوی مقابل، یحیی السنوار رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه که این روز‌ها به کابوس سران تل‌آویو تبدیل شده است، اعلام کرد: گردان‌های القسام در جنگ زمینی با دشمن دست‌کم ۵ هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادند که یک سوم آن‌ها کشته، یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند.

وی افزود: در زمینه تجهیزات، ۷۵۰ خودروی نظامی ارتش صهیونیستی به طور کامل یا جزئی منهدم شدند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام نیز در سخنانی تاکید کرد، نبرد «طوفان‌الاقصی» دشمن را در مسیر زوال قرار داد و پس از ۸۳ روز نبرد، مجاهدان فلسطینی در میدان همچنان در حال رویارویی با دشمن هستند.

با گذشت زمان، آمار کشته شدگان صهیونیست به مراتب بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود در روز‌های آتی مضاعف شود. به عنوان نمونه، حتی تیپ گولانی که زبده‌ترین نیروی ارتش تل‌آویو است، نه تنها در عرصه میدانی هیچ دستاوردی کسب نکردند، بلکه به اعتراف صهیونیست‌ها بیش از ۸۰ نفر از نیرو‌های این گروه نخبه کشته یا زخمی شده اند و در نهایت از نوار غزه عقب‌نشینی کردند.

به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران صهیونیست بر تعداد جان باختگان و خسارت‌های سنگینی که جنبش حماس بر ارتش تل‌آویو در جریان نبرد‌های زمینی در نوار غزه تحمیل می‌کند، تمرکز کرده اند و برخی، تحولات میدانی در غزه را جنگ فرسایشی و جنگ چریکی توصیف می‌کنند. بعضی نیز اعلام کرده‌اند، ارتش تل‌آویو پس از حدود ۸۰ روز جنگ در باتلاق غزه گیر کرده است.

یوسی یشواع، خبرنگار امور نظامی و امنیتی یدیعوت آحارونت معتقد است، باتلاق غزه از عبارت توخالی به واقعیتی پیچیده و دشوار در نوار غزه تبدیل شده است. دان حالوتس، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید، این رژیم جنگ علیه حماس را باخت. اسحاق بریک ژنرال ارشد ارتش صهیونیستی نیز می‌گوید، راه حلی برای جنگ زیرزمینی حماس وجود ندارد، تصویرآفرینی‌های جعلی از پیروزی مانند تخریب توانایی‌های حماس و آزادی گروگان‌ها، آن هم قبل از تحقق اهداف مورد نظر می‌تواند بسیار زیان آور باشد، پس تواضع بهتر است.

نیر کنفیس نویسنده صهیونیست نیز خسارت‌های سنگین ارتش را دلیلی بر محال بودن دستیابی به پیروزی تل‌آویو دانست و گفت، جنگ به از بین بردن حماس کمکی نکرد، بلکه به تقویت موقعیت این جنبش در آگاهی جمعی اعراب به عنوان قدرتی که تل‌آویو را با حمله‌ای غافلگیرانه مبهوت کرد، کمک کرد.

جنگ غزه به جهان عرب نشان داد، چگونه یک گروه پیروزمندانه درحال مدیریت جنگ است. به هر صورت، فرسایشی شدن جنگ غزه تبعات روحی و روانی زیادی بر ارتش صهیونیستی تحمیل کرده است. روزنامه یدیعوت آحارونت به نقل از برخی مقام‌ها اعلام کرد، تیم‌هایی از پرستاران و روان‌پزشکان تشکیل شده اند و می‌توانند سربازانی را که از ترس تله‌های انفجاری دچار اختلالات روحی و روانی شده‌اند و مایل به خودکشی هستند، درمان کنند.

علاوه بر این، فرسایشی شدن جنگ غزه و افزایش آمار جان باختگان نظامی و افسران صهیونیستی، تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو را به دنبال داشته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه وقت ادامه عملیات فشرده و خشونت‌آمیز در مناطق مختلف غزه برای چندین هفته اضافی را تا پایان ژانویه تأیید می‌کنند، در حالی که بنی گانتز، رئیس ائتلاف «اردوگاه رسمی» عضو کابینه جنگ و گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ با آغاز انتقال به مرحله بعدی جنگ موافق هستند.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار