در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان: به‌کارگیری ابزارهای نوین در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ از هوش مصنوعی برای بازسازی عکس‌های رزمندگان استفاده می‌شود

سردار مرادحاجتی با تاکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید باید از ابزار‌های نوین بهره‌گیری شود، گفت: عکس‌های قدیمی دفاع مقدس را با هوش مصنوعی اصلاح کرده‌ و تقدیم خانواده‌های معظم شهدا می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ - 08January 2024

مدیرکل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان: بکارگیری ابزارهای نوین برای نشر آثار دفاع مقدسسردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مراد حاجتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس خوزستان در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی، اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی اقدامات موثری صورت گرفته است، اما کافی نیست و عقب‌ماندگی‌هایی داریم؛ امروز حتی کودکان زیر ۱۰ سال نیز نسبت به تمام ابعاد تلفن همراه اشراف دارند و از این حیث می‌توانند مورد آسیب‌های دشمن قرار گیرند. هنر ما باید این باشد که تا از این وضعیت، فرصت ایجاد کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: مطابق ابلاغیه سال گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امسال با رویکرد دیجیتال دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتیم. این تغییر رویکرد بسیار خوب بود و امیدواریم رونق خوبی هم داشته باشد.

سردار مرادحاجتی با تاکید بر اینکه در حوزه نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باید از ابزارهای جدیدی استفاده کنیم، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تنها متعلق به رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیست و امروز باید بتوانیم با به‌کارگیری فناوری‌های جدید و ارتباط و تعامل با نسل جوان فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از روش‌های به‌روز، حوزه دیجیتال است. استان خوزستان نیز در حوزه متاورس، VR (واقعیت مجازی) ... اقدامات خوبی انجام داده است، همچنین در به‌کارگیری از هوش مصنوعی برای ترکیب صدا و تصویر شهدا اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است، ما نیز عکس‌های قدیمی دفاع مقدس را با هوش مصنوعی اصلاح کرده‌ و تقدیم خانواده‌های معظم شهدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار