در نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC؛

رییس مجلس الجزایر: رنج‌های مردم فلسطین لکه ننگی بر پیشانی انسانیت است

بوغالی گفت: این جنگ وحشیانه که تمام اشکال جنایت را در خود دارد نمادی از شرمساری و انفعال در برابر پایمال شدن حقوق بشر است.
کد خبر: ۶۴۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ - 10January 2024

رییس مجلس الجزایر: رنج‌های مردم فلسطین لکه ننگی بر پیشانی انسانیت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر و رییس دوره‌ای اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) در جریان پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی که در تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از ابتکار عمل آقای قالیباف، رییس مجلس ایران قدردانی می‌کنم و تاکید دارم که همه باید حمایت از مردم فلسطین را که هزاران نفر از آنان اعم از زنان و کودکان شهید می‌شوند، اولویت اصلی خود بدانیم.

وی افزود: مردم بی دفاع فلسطین از سوخت، آب و برق محروم هستند، بیمارستان‌ها و مدارس تخریب و بمباران در حال انجام است و شاهد نقض حقوق بشر هستیم.

رییس مجلس الجزایر گفت: این جنگ وحشیانه که تمام اشکال جنایت را در خود دارد نمادی از شرمساری و انفعال در برابر پایمال شدن حقوق بشر است.

بوغالی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تمام قواعد و قوانین انسانی و بین‌المللی بشردوستانه را زیر پا گذاشته است و باید گفت رنج‌های مردم فلسطین لکه ننگی بر پیشانی انسانیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که با صدای بلند خواستار پایان یافتن جنگ شویم تا هرچه زودتر این جنایات همه‌جانبه پایان یابد، عنوان کرد: همه در مسأله جنگ غزه چهار مسأله را دنبال می‌کنیم، اولا توقف فوری و دائم جنگ، دوم تاکید بر اینکه مسئول اول و آخر رنج‌های مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی است و سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود مبنی بر حمایت از مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی عمل کنند.

رئیس مجلس الجزایر ادامه داد: نکته دیگر اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی بدون قید و شرط به غزه و فراهم شدن زمینه برای انتقال مجروحان به ویژه کودکان و زنان است که باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار