معرفی کتاب؛

«چشم به راه یک رویا»

کتاب «چشم به راه یک رویا» روایت «زهرا موحدی» مادر شهیدان سید کریم و سید جواد خوش‌قلب ‌طوسی است که در ۶۴ فصل توسط «سیده خدیجه حسینی» به رشته تحریر درآمده و انتشارات «یاران رضا» آن را به زیور طبع آراسته است.
کد خبر: ۶۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 11January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، کتاب «چشم به راه یک رویا» روایت «زهرا موحدی» مادر شهیدان سید کریم و سید جواد خوش‌قلب ‌طوسی، به قلم «سیده خدیجه حسینی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در ۶۴ فصل تدوین و توسط انتشارات «یاران رضا» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

«زهرا موحدی» مادر شهیدان خوش‌قلب ‌طوسی در بخشی از یادداشت خود که در ابتدای کتاب «چشم به راه یک رویا» چاپ شده، آورده است: «کریم و جواد عزیزم ۱۳ سالم بود که پامو توی خانه پدرتان گذاشتم. همون روز‌های اول زندگی به اتفاق پدرتان رفتم پشت «پنجره فولاد» و از آقا خواستم، ایشون بین ما و «خدا» واسطه بشن تا بچه‌هامون لیاقت سربازی «امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» را پیدا کنن. خدا را شکر که شد آنچه باید بشود.»

«سیده خدیجه حسینی» نویسنده کتاب «چشم به راه یک رویا» در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: خانه‌اش صمیمی بود. از آن خانه‌هایی که وقتی نفس می‌کشی بوی چای تازه‌دم و دارچین و گل شمعدانی می‌دهند. از آن خانه‌هایی که می‌توانی چشم‌هایت را ببندی و با خیال راحت خستگی درکنی.

روی مبل نشستم، حاج خانم به آشپزخانه رفت تا چای بریزید. نگاهم در خانه چرخید. نور آفتاب از پشت سرم افتاده بوی روی فرش و گل‌های ریز و درشتش را روشن‌تر کرد. تلویزیون روشن بود و تشییع شهدا را نشان می‌داد. قاب عکس بزرگی از شهید کریم و جواد توجهم را به خودش جلب کرد. حاج خانم که رد نگاهم را گرفت، گفت: «همیشه بعد نمازم اول به امام حسین سلام میدم، بعدش به آقا امام رضا و آخرش هم به این قاب عکس.»

«چشم به راه یک رویا»

بخشی از کتاب

خانه شلوغ بود. همه آمده بودند. مهمان بزرگی داشتیم. مشهد بودیم نه اهواز. خوشحال بودم که دوباره دور هم جمع شدیم. صدای زنگ در را که شنیدم، بلند شدم و از بین مهمان‌ها گذشتم و در را باز کردم. دختر خاله‌ام فاطمه با جعبه شیرینی و دو شاخه گل گلایل پشت در بود. جعبه شیرنی و گل‌ها را داد دستم. نگاهم روی گل‌ها چرخی زد. دلم زیر و رو شد. دو شاخه گل روی یک جعبه شیرینی چه معنی می‌داد؟ ولی دو شاخه؟ غیر از اینکه کریم هم رفته پیش برادرش؟ بغض بالا آمد و خواست از چشم‌هایم بریزد بیرون که هراسان و هول‌زده از خواب پریدم. پشت گردنم خیس عرق بود و قلبم بی‌وقفه و تندتر از همیشه می‌تپید. صورتم شده بود یک گٌله آتش. پتو را زدم کنار و از رختخواب آمدم بیرون.

کتاب «چشم به راه یک رویا» در شمارگان یک هزار نسخه، در ۳۸۴ صفحه است که بخش پایانی کتاب به تصاویر و اسناد شهیدان خوش‌قلب ‌طوسی اختصاص دارد این کتاب در قطع رقعی در سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شده است.

«چشم به راه یک رویا»

سید کریم و سید جواد خوش‌قلب ‌طوسی یازدهم دی ۱۳۴۵ و ۲۴ مهر ۱۳۴۷ در فریمان متولد شدند و سرانجام ۲۱ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسیدند.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «چشم به راه یک رویا» را از مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی واقع در انتهای بلوار شهیدان خلیلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار