نماینده ولی فقیه در کردستان:

بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با بیان اینکه تعهد خبرنگار، یک مسئله انسانی است، گفت: بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ - 11January 2024

بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در دیدار با اعضای بسیج رسانه که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان انجام شد با بیان اینکه تعهد خبرنگار، یک مسئله انسانی است، اظهار داشت: در حادثه اخیر تروریستی کرمان دچار بهت رسانه‌ای بودیم تا جائیکه روایت‌ها و آمار‌های مختلفی را دیدیم، خوب است که دقت شود.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار در متن، ویرایش و کاربرد کلمات باید دقت داشته باشد، افزود: متاسفانه در این بخش در استان دچار مشکل هستیم. گا‌ها برخی سهل‌انگاری‌ها باعث تغییر در معنای جمله می‌شود.

پورذهبی خواستار کیفیت‌بخشی به اخبار شد و عنوان کرد: بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد تا مدیریت، یعنی مطلب ارائه بدهد که جای این مهم در استان خالی است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید متعد باشد، گفت: خبرنگار لزوما نباید انسان مسلمانی باشد تا لزوما متعهد باشد، باید به درستی خبر را منعکس کند. برخی‌ها در جبهه‌های مختلف صحبت‌ها را غلط منعکس کرده و از تیتر‌های نادرست استفاده می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در مقابله با رسانه‌های خارجی تحت الشعاع و منفعل قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: نقش تبیینی ما کم و اندک است. باید سیاست جبهه کثیف رسانه‌ای دشمن را برای جامعه بازگو کنیم تا مردم مطلع شوند.

این مسئول ادامه داد: اگر می‌خواهیم از زیر بار استکبار رسانه‌ای خارج شویم، خبرنگاران باید نقش‌آفرینی کنند. حرکت و اقداماتی که در استان انجام می‌شود باید منعکس شود.

پورذهبی یادآور شد: باید در انجام وظیفه خود سرازپا نشناسیم و با انگیزه به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار