امام جمعه تفرش خبر داد؛

برگزاری مراسم اعتکاف امسال در چهار مسجد شهرستان تفرش

حجت‌الاسلام اجرایی گفت: برای مراسم اعتکاف امسال در تفرش چهار مسجد در نظر گرفته شده است که دو مسجد برای دانش آموزان و دو مسجد برای بزرگسالان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۴۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ - 15January 2024

مراسم اعتکاف امسال در چهار مسجد شهرستان تفرشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین اجرایی» امام جمعه شهرستان تفرش در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: اعتکاف منشأ کرامت ها، نورانیت و تحولی در زندگی انسان است، اعتکاف مسیر تربیت الهی را برای مؤمن هموار می‌کند.

وی گفت: اعتکاف یک مراسم عبادی، کمال بندگی و خضوع انسان در پیشگاه ربوبی را برای فرشتگان به نمایش می‌گذارد و معارف فراوانی را، همچون احکام، اسرار، فضایل و آثار معرفتی و تربیتی فردی و اجتماعی، در خود جای داده است. اعتکاف در جامعه به‌ویژه در بین جوانان رونق گرفته است به احتمال قوی امسال در حوزه دانش‌آموزی افزایش حضور نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه تفرش با اشاره به برگزاری اعتکاف در شهرستان تفرش عنوان کرد: زمان برگزاری اعتکاف همزمان با میلاد امام علی(ع) از ۵ الی ۷ بهمن ماه است، که علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند از ۲۳ دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه با حضور در مدارس، پایگاه‌های مقاومت بسیج و اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ثبت نام کنند.

وی خاطر نشان کرد: چهار مسجد برای معتکفین در نظر گرفته شده است که عبارتند از: مسجد جامع امام خمینی(ره) ویژه دانش‌آموزان پسر، مسجد جامع ششناو ویژه دانش آموزان دختر، مسجد صاحب الزمان(عج) خلچان ویژه بزرگسالان خواهران و مسجد جامع طرخوران ویژه بزرگسالان برادران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار