فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در منطقه عملیاتی فاو:

ما برای اعتلای میهن و اهتزاز پرچم ائمه و شهدا جنگیدیم

سردار رفیعی آتانی گفت: ما برای تصرف خاک فاو نجنگیدیم، پرچم‌هایی که امروز در سرتاسر این منطقه به اهتزاز درآمده، هر یک جایگاه یک شهید است و ما برای اهتزاز این پرچم‌ها و اعتلای خاک میهن اسلامی جنگیدیم.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ - 15January 2024

ما برای اعتلای میهن و اهتزاز پرچم ائمه و شهدا جنگیدیم

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در جمع رزمندگان و پیشکسوتان در منطقه اروند کنار ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و با روایتگری دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما در همین منطقه عملیاتی اروندکنار اقدامات بزرگ و باعظمتی را با نثار جان خود انجام دادند چرا که عملیات در آب به ویژه در آب‌های وحشی اروند، بسیار دشوار است.   

وی گفت: این در حالی است که نیرو‌های بعث از سوی آمریکا و دولت‌های اروپایی حمایت می‌شدند و رزمندگان ما در همان ساعات اولیه عملیات در این منطقه حضور داشتند.   

سردار رفیعی آتانی با اشاره به نامگذاری عملیات بنام والفجر هشت بیان کرد: ما باید کار بزرگی انجام می‌دادیم در حالی که همه بنا داشتند جنگ تمام شود، اما با اقتدار و دست پر جنگ را به پایان برسانیم و به دنبال اجرای یک عملیات بزرگ بودند و این اولین دلیل نامگذاری بود.   

وی افزود: تجربه بزرگی که طی عملیات‌های پیش به دست آمده بود موجب شد تا شهر فاو که بهترین نقطه برای اجرای عملیات بود را تصرف کنیم.   

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: عملیات والفجر ۸ اولین عملیاتی است که سپاه به طور مستقل با حضور ده لشگر و ۴ تیپ اجرا کرد که با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش قهرمان و نقش آفرینی ویژه و هدایت مستقیم شهید بابایی این عملیات به نتیجه رسید.   

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: وقتی منطقه فاو توسط رزمندگان ما تصرف شد تمام تلاش صدام برای کمک به منطقه بود، اما با توجه به توان و اراده رزمندگان، این کمک‌ها به هیچ وجه به نیرو‌های بعث نرسید. منطقه فاو از عرض ۴۰۰ متر تا ۴۰۰۰ متر شروع می‌شود و رزمندگان ما بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ بار برای شناسایی مناطق مختلف فاو اقدام کردند از این عرض که اشاره شد گذشتند، اما دشمن متوجه نشد و این از ویژگی‌های عملیات است. 

وی افزود: آمریکایی‌ها با توجه به اینکه متخصصین جنگ در دنیا بودند و تجربه دو جنگ جهانی اول و دوم، به صدام در چند نقطه اطمینان دادند که ایرانی‌ها به این نقاط حمله نمی‌کنند. اما با شروع عملیات چند گروه نیرو از جمله نیرو‌های غواص، نیرو‌های قایق سوار وارد کار شدند.   

سردار رفیعی آتانی در ادامه با اشاره به شهادت امام هادی (ع) و توسل شهدای گرانقدر با ائمه (ع) عنوان کرد: ما برای تصرف منطقه فاو و مسجد فاو نجنگیدیم، پرچم‌های مشکی که امروز در سرتاسر این منطقه به اهتزاز درآمده، هر یک جایگاه یک شهید است و ما برای اهتزاز این پرچم‌ها و منظره‌ای که امروز از اعتلای خاک میهن مقابل چشمان همه ما نقش بسته، جنگیدیم. 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: ما برای به اهتزاز درآوردن پرچم ائمه (ع) بر بلندای مساجد شهرهایمان جنگیدیم و این به رخ کشیدن قدرت فرزندان رزمنده ایران اسلامی به دشمنان بود.   

سردار رفیعی آتانی در پایان با اشاره به اهمیت بازگویی و تبیین رشادت رزمندگان و شهدا در اعتلای میهن اسلامی عنوان کرد: فرزندان سپاه و کسانی که دل در گرو اقتدار میهن اسلامی دارند، امانت‌دار صادقی باشند که آنچه امروز از خاطرات دوران مقدس بیان می‌شود را برای نسل‌های بعدی انقلاب بیان کنند.   

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار