انصارالله:

روزانه صد‌ها کشتی به سلامت از باب المندب عبور می‌کنند

سخنگوی جنبش انصارالله نوشت که دریای سرخ و باب‌المندب صرفا برای کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی ناامن است.
کد خبر: ۶۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ - 16January 2024

روزانه صد‌ها کشتی به سلامت از باب المندب عبور می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء امروز (۲۶ دی) در صفحه توئیتر خود پاسخ آمریکا و انگلیس در خصوص ناامنی دریای سرخ و باب‌المندب را داد و گفت که این منطقه صرفا برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی نا امن است.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «اعلامیه برخی شرکت‌های کشتیرانی در خصوص تعلیق حرکت در دریای سرخ به دلیل فشار‌های آمریکا صورت گرفته است، روزانه صد‌ها کشتی از تنگه باب‌المندب عبور می‌کند، بنابراین اعلامیه این شرکت‌ها غیر دقیق و همراستا با ادعا‌های آمریکا است».

عبدالسلام روز گذشته نیز به خبرگزاری رویترز گفت که حملات نیرو‌های یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدید‌های این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

عبدالسلام در گفتگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: ارتباط ما با جامعه بین‌الملل ادامه دارد تا تأکید کنیم که حرکت کشتیرانی برای همه کشتی‌ها امن است، به جز کشتی‌هایی که با اسرائیل ارتباط داشته باشند.

این مقام یمنی در عین حال گفت که این کشور به دنبال تنش نیست، بلکه این آمریکا و انگلیس هستند که دریای سرخ را با کشتی‌های نظامی و ناو‌های جنگی پر کرده‌اند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار