کشیش مسیحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های شهدای ارمنی نشانه یگانگی جامعه ایران است

کشیش گری گوری گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های شهدای ارمنی نشانه یگانگی جامعه ایران است، امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه‌ای نیز از روزهای اول انقلاب توجه ویژه‌ای به مسیحیان داشتند.
کد خبر: ۶۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ - 02January 2016

توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های شهدای ارمنی نشانه یگانگی جامعه ایران است

کشیش «گری گوری» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با تبریک میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) و ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده شهدای ارمنی اشاره کرد و گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به خانوادههای شهدای ارمنی نشانه یگانگی جامعه ایران است، مسیحیان طبق اصولی که در انجیل آمده است از احکام سرزمینی که در آن زندگی میکنند اطاعت میکنند.

وی افزود: ما ایران را سرزمین خود میدانیم و هر وقت دشمن بخواهد به خاکمان تجاوز کند جان خودمان را برای دفاع از این کیان خواهیم داد. مسیحیان ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس در خطوط مقدم و پشت جبهه خدمات قابل توجهی انجام دادند و حدود 100 شهید را نثار انقلاب و سرزمین مقدسمان کردند.

کشیش مسیحی تصریح کرد: صنعت گران مسیحی در دوران دفاع مقدس کارهای تعمیرات ادوات جنگی از جمله تانک را انجام میدادند و همچنین در آماده و مهیا کردن مهمات جنگی برای دفاع از کشور تلاش داشتند.

گری گوری خاطرنشان کرد: مقامات ایران به خصوص امام خمینی(ره) و آیت الله خامنهای از روزهای اولیه انقلاب توجه ویژهای به مسیحیان داشتند و دیدارهای مختلفی را با خانوادههای شهدای ارامنه داشتهاند که بیانات ایشان در این رابطه در کتابی به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: ادیان مختلف در ایران به مانند رایحههایی هستند که هر کدام بوی خاصی دارند و همه آنها حول یک محور برای رسیدن به هدفی مشترکند. همنشینی ادیان و مذاهب در ایران الگویی است برای جهان که ایران پر از گلهایی است که هر چند رایحههای مختلفی دارند ولی هر کدام از آنها توحید را به یاد انسان میآورند، زندگی در ایران همان وحدت کلمه حضرت امام خمینی(ره) است.

کشیش مسیحی در پایان گفت: انشاالله همیشه کنار هم باشیم و از کشور عزیزمان دفاع کنیم و اگر روزی دشمن فکر تجاوز داشت پای او را قطع میکنیم. ارامنه همیشه خود را ایرانی میدانند و اگر خطری متوجه کشور شود حاضرند جان فشانی کنند و از کشور دفاع کنند. ما به خونهای که نثار کشورمان کردهایم افتخار میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها