طی سخنانی؛

حجت‌الاسلام مصلحی: ضرورت مطالعه دقیق مفاد بیانیه گام دوم/ امروز دامنه رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از مرزهای کشور فراتر رفته است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق مفاد بیانیه گام دوم و بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع منطقه و جهان، گفت: امروز دامنه رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از مرزهای کشور فراتر رفته و دشمنان ما با جبهه مقاومت همچون مبارزان یمنی روبرو هستند.
کد خبر: ۶۴۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ - 19January 2024

ضرورت مطالعه دقیق مفاد بیانیه گام دوم/ امروز دامنه رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از مرزهای کشور فراتر رفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خطاب به شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه دوره بصیرت چهارمین گروه از کارکنان بنیاد و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: قدر خدمت در مجموعه‌ای که در راستای ترویج نام و یاد شهدا و فرهنگ عاشورایی حماسه و ایثار فعالیت می‌کند، را بدانید.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر اکرم وقتی از یکی از جنگ‌ها باز می‌گشتند، خطاب به یارانشان فرمودند مرحبا به قومی که از جهاد اصغر بازگشته، بروید خود را برای جهاد اکبر و مبارزه با نفس آماده کنید.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس با آن همه سختی‌ها و مرارت‌ها، از دیدگاه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) یک نوع جهاد اصغر محسوب می‌شود، ادامه داد: ما باید خود را برای مبارزه با نفسانیات و رذایل نفسانی و دوری از انواع وابستگی‌ها به دنیا آماده کنیم زیرا اگر کسی جهاد با نفس داشته باشد، خداوند راه‌ها را برایش باز می‌کند.

وی تصریح کرد: از اول انقلاب خیلی از چهره‌های شاخص بخاطر همین وابستگی‌ها و ضعف‌های نفسانی مثل حسادت، کبر و غرور و ... از مقام و منزلتی که داشتند سقوط کردند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: در دهه‌های گذشته انقلاب‌های مهمی در دنیا رخ داده اما هیچکدام دوام نیاورده است و انقلاب اسلامی، تنها رویدادی است که علیرغم تمامی سختی ها و توطئه ها و با تکیه بر محور امامت و ولایت، در تاریخ خود همواره پیشرو و پیروز بوده است.

حجت‌الاسلام مصلحی تاکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی به کلام و معنویت حضرت امام (ره) باز می گردد که ایشان فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است و اسلام تمامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اقبال بسیاری از اندیشمندان دنیا به اسلام و مطالعه کتاب‌های اسلامی، گفت: آن‌ها تعالیم آسمانی اسلام را اسباب نجات انسان از هرگونه فلاکت و گمراهی می دانند.

وی با بیان اینکه دشمن طراحی‌های بسیاری را برای ضربه زدن به تمدن اسلامی انجام داده است، ابراز کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تاکنون بیش از 50 توطئه سنگین علیه نظام اسلامی تدارک دیده‌اند که جنگ هشت ساله یک نمونه از آن به شمار می رود.

وزیر اسبق اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمونه های دیگری از توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، موضوع نفوذ را مدنظر قرار داد و افزود: نفوذ موردی شامل ترور فیزیکی و ترور شخصیتی و نفوذ جریانی شامل جریان سازی در رویدادهای گوناگون از جمله انتخابات، از جمله شگردهای دشمنان است که شبانه روز به دنبال طراحی و اجرای آن هستند.

وی گفت: از نتایج نفوذ جریانی، ترویج اشتباه محاسباتی در اذهان مردم، مسئولان و خواص با طرح وعده های دروغین و خیال پردازی نسبت به آرزوهای دور و دراز است و تلاش می کنند معیشت مردم را به نظام و انقلاب اسلامی‌گره بزنند تا در فرایند انتخابات تاثیر بگذارند.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت خاطرات شهدا، رزمندگان اسلام و نیروهای انقلابی گفت: سرداران و شهدای ما که در کوچکترین کارها پیشقدم بودند و خاطرات آنها ثبت شده، به طور قطع و یقین در برگزاری انتخابات هم تلاش های ماندگاری انجام داده اند که ضرورت دارد ثبت و به نسل جوان منتقل شود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق مفاد بیانیه گام دوم و بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع منطقه و جهان، گفت: امروز دامنه رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از مرزهای کشور فراتر رفته و دشمنان ما با جبهه مقاومت همچون مبارزان یمنی روبرو هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها