در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران؛

استاندار تهران: ۲۲ بهمن باید روز تبیین دستاورد‌های انقلاب باشد

فخاری از لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب در روز ۲۲ بهمن برای ایجاد امید و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن سخن گفت.
کد خبر: ۶۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ - 20January 2024
استاندار تهران: ۲۲ بهمن باید روز تبیین دستاورد‌های انقلاب باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علیرضا فخاری» استاندار تهران امروز در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران اظهار کرد: امسال می‌خواهیم ۴۵ سالگی انقلاب را با همه ویژگی‌های ماه‌های اخیر جشن بگیریم؛ یکی از ویژگی‌های ایام فجر امسال تقارن با مراسم کنگره ۲۴ هزار شهید تهران است که باید این مراسم هم ارج نهاده شود. 
 
وی با اشاره به اینکه ۳۲ کمیته در قالب ستاد دهه فجر در حال فعالیت است، گفت: یکی از الزاماتی که ستاد مرکزی باید برای اقدامات نهایی و جلوگیری از موازی‌کاری، توجیح و تشریح اقدامات و ارزیابی امورات هر کمیته انجام دهد این است که گزارش ۳۲ کمیته ارائه شود و نهایتا حجم فعالیت‌ها و توانمند‌ها تعیین شود.
 
استاندار تهران با بیان اینکه تقارن این مراسم با موضوع فلسطین و اعیاد رجبیه فضای ضد و نقیضی را شکل داده است، افزود: ارج نهادن هرکدام از این موضوعات نیازمند برنامه‌ریزی است؛ همه مسؤولان شورای تبلیغات از امروز عضور شورای هماهنگی هستند که باید در مسائل سیاسی و اجتماعی و ... مشارکت جدی داشته باشند.
 
فخاری ادامه داد: طرح سپاس از شهدای بلاخص شهدای پیشگام انقلاب باید انجام شود، چون یاد کردن از این بزرگواران مهم است؛ همچنین معرفی توانمندی‌های حاصل از فرصت‌های انقلاب موضوع مهمی است و آنچه که انقلاب بر اساس موقعیت و توانمندی و ظرفیت در همه مسائل سیاسی و اجتماعی و ... خلق کرده است باید تبیین شود و روز تبیین این دستاورد‌ها روز ۲۲ بهمن است.
 
وی تصریح کرد: موضوع نورافشانی در روز بزرگداشت دهه فجر را از امروز به فرمانداران و دهیاران ابلاغ می‌کنیم تا این امر با کمک نیرو‌های مسلح و بسیج در هر نقطه جمعیتی انجام شود؛ همچنین ما به سهم خودمان موضوع ترویج و تبلیغ اذان را به نهاد‌ها ابلاغ می‌کنیم، اما امور مساجد در راس این کار است.
 
استاندار تهران گفت: در کشور‌های عربی و به عنوان مثال کشور ترکیه اذان بدون ملاحظه و محافظه کاری تبلیغ و پخش می‌شود، چرا ما این کار را نکنیم؟ البته باید مراقبت کنیم این کار اذیت و آزار مردم را در پی نداشته باشد، لذا به اداراتی که در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر هستند ابلاغ می‌کنیم این کار را انجام دهند.
 
فخاری ضمن ابراز مخالف برپایی میز خدمت مسؤولان در طول مسیر راهپیمایی دهه فجر این کار را با توجه به شور و هیجان مراسم بی‌ثمر و موجب صرف انرژی و فاصله اندازی بین مراسم دانست و گفت: در مسیر راهپیمایی بحث‌های ترافیکی توسط نیروی فراجا و نهاد‌های مربوطه در دستور کار قرار می‌گیرد و دستگاه‌های فعال امنیت مردم را مد نظر قرار خواهند داد تا مراسمی پرشکوه و توام با امنیت برگزار شود.
 
وی ادامه داد: همه مراکز دولتی در مسیر راهپیمایی تا عمق مشخصی سرویس‌های لازم را به مردم ارایه دهند؛ همچنین اگر ظرفیتی برای حضور مردم شهرستان‌ها در تهران وجود داشت ما این ابلاغیه را به فرمانداران اعلام می‌کنیم.
 
استاندار تهران با اشاره به لزوم تبلیغات صحیح اقدامات بیان کرد: تمرکز تبلیغات بر مسائل مرتبط با انتخابات و دستاورد‌های تبیینی انقلاب برای ایجاد امید و خنثی کردن تبلیغات سو دشمن مهم است و در کمیته تبلیغات باید به این موضوع با نگاه جامعی پرداخته شود.
 
فخاری در ادامه از صداوسیما برای پوشش اقدامات و برنامه‌های دهه فجر برنامه ویژه درخواست کرد و گفت: پوشش خبری خوب در مسیر راهپیمایی در این شرایط مهم است؛ همچنین جلوه‌ی پایین کشیدن آثار طاغوت کار هنرمندانه‌ای است که تابحال نادیده گرفته شده و اگر این کار از طریق خلق آثار و شکل و شمایلی مبنی بر سقوط طاقوت انجام شود، اثرگذار است.
 
وی در پایان گفت: بعضی از غرفه‌های در سنوات قبلی عملکرد خوبی نداشتند و باید تقدم تاخر‌هایی در قبال آن‌ها انجام شود، همچنین موسسات مردم نهاد کمک‌کننده به جبهه انقلاب برای ایجاد شور در طول مسیر راهپیمایی نقش‌آفرینی کنند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها