در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین؛

رئیس جمعیت هلال احمر: غزه نیازمند اقدام و کمک فوری مجامع بین‌المللی است/ حمله به نیرو‌های امدادی باید متوقف شود

کولیوند با تاکید بر اینکه باید اقدام فوری از سوی مجامع بین‌المللی برای حمایت از غزه انجام شود، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به نیرو‌های امدادی اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی‌ است که باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.
کد خبر: ۶۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 21January 2024

رئیس جمعیت هلال احمر: غزه نیازمند اقدام و کمک فوری مجامع بین‌المللی است/ حمله به نیرو‌های امدادی باید متوقف شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر ایران امروز (یکشنبه) در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین اظهار داشت: امروز تعداد قابل توجهی از مردم فلسطین زیر آتش بمب‌های رژیم صهیونیستی، امان ندارند و بدون داشتن سرپناه و دارو مجبور به ادامه حیات هستند. امروز در مقابل چشم جهانیان، تعداد زیادی از مردم غزه جان خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت اجباری می‌شوند.

کولیوند افزود: حمله به غیرنظامیان، محاصره نوار غزه، هدف قرار دادن نیرو‌های هلال احمر و تهاجم به بیمارستان‌ها گوشه‌ای از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: حمله مستقیم به کادر درمان و آمبولانس‌ها نقض کنوانسیون‌های ژنو است و بر همین اساس باید شکایت علیه رژیم اشغالگر قدس در مجامع بین المللی تنظیم شود.

وی گفت: اگر در حال حاضر تصمیم گیری نشود و اقدامات مناسب در دستور کار قرار نگیرد، تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

کولیوند افزود: تلاش‌های نهاد‌های بین المللی تا به امروز نتیجه بخش نبوده تا جایی که هر محموله‌ای که به غزه ارسال می‌شود، ۱۴ روز با تاخیر به دست مردم می‌رسد و با کارشکنی رژیم صهیونیستی، کمک رسانی دشوار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: نبود سوخت و کادر درمان کار را در بیمارستان‌های غزه دشوار کرده است. امروز اگر اقدام جدی در این رابطه انجام نشود، نام نیکی از ما در تاریخ باقی نمی‌ماند.

کولیوند خاطرنشان کرد: شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی بسیار ارزشمند است و ما نیز در کنار مسئولان آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: امروز ضرورت دارد تا مرز‌های فلسطین بازگشایی و سریعا حملات علیه مردم فلسطین متوقف شود. جنایت‌های رژیم صهیونیستی با قوانین بین الملل در تضاد است و اگر اقدام جدی انجام نشود، در آینده حسرت خواهیم خورد که چرا مانع جان باختن مردم بی دفاع غزه نشده ایم.

کولیوند تصریح کرد: چگونگی امدادرسانی به مجروحین یکی از موضوعات نشست امروز است. از سوی دیگر نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه و استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای آتش‌بس دائم، ایجاد امنیت برای‌نیرو‌های امدادرسان، تشکیل صندوق‌ برای کمک رسانی منسجم، اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی و ارسال مدارک جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه به صورت عملی باید در دستور کار قرار گیرد که گام نخست آن صدور قطعنامه عملیاتی و اجرایی در این کنفرانس است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار