چهارمین رویداد ملی «مدآفرین» با هدف پرداختن به پوشاک اسلامی برگزار می‌شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از برگزاری چهارمین رویداد ملی مدآفرین و نخستین دوره بین المللی این رویداد در بهمن ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طرح‌های مانتو دانشجویی و دانش‌آموزی برگزیده رویداد مدآفرین ضمن تجلیل و اعطای جوایز، برای انعقاد قرارداد فروش طرح به صاحبان صنایع پوشاک کشور معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 21January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «امین مفتاحی» معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در نشست خبری چهارمین رویداد ملی مدآفرین اظهار داشت: این رویداد روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با بیان اینکه، چهارمین رویداد مدآفرین به همت بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و با هدف معرفی استعدادهای برتر طراحی لباس کشور و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه اصناف برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این رویداد را تربیت طراحان زبردست به منظور تعریف طرح های مناسب با رویکرد آموزش طراحان و معرفی استعدادهای برتر این بخش به صنایع و اصناف کشور اعلام کرد.

وی افزود: رویداد مدآفرین از سال ۱۳۹۶ و توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور پایه ریزی و کار در دو بخش پارچه و لباس آغاز شد؛ چرا که ایران اسلامی داعیه ام القری جهان اسلام را دارد و در زمینه های مختلف از جمله حوزه علم و فرهنگ برای سایر کشورها یک الگو محسوب می شود.

چهارمین رویداد ملی «مدآفرین» با هدف پرداختن به پوشاک اسلامی برگزار می‌شود

مفتاحی گفت: هم اکنون یک تیم بسیار خوب متشکل از بخش های مختلف دانشگاه، صنعت، اصناف و سازمان بسیج اصناف کشور رویداد مدآفرین را برگزار می کنند و چهارمین دوره این رویداد نیز در حالی در بهمن ماه امسال برگزار می شود که در طول سال های گذشته سه دوره ملی و امسال نیز چهارمین دوره ملی و نخستین دوره بین المللی رویداد مدآفرین را برگزار خواهیم کرد.

دبیر علمی این رویداد گفت: در بخش بین الملل افرادی که در ادوار قبلی رویداد مدآفرین در بخش برترین ها بوده اند و همچنین سایر طراحان از کشورهایی که در حوزه تفکر ایرانی اسلامی و حوزه منطقه مقاومت هستند می توانند حضور پیدا کنند و هیچ محدودیتی برای حضور در این مسابقه وجود ندارد. درحال حاضر درخواست هایی از طراحان آمریکا و کانادا هم داشته ایم.

مفتاحی با اشاره به ثبت نام و حضور هشت تیم خارجی از جمله طراحانی زبردست از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و افغانستان در نخستین رویداد بین المللی مدآفرین افزود: برخی از طراحان ساکن ایران و برخی نیز خارج از ایران هستند و البته یک سری از دانشجویان ایرانی مقیم سایر کشورها نیز برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند.

چهارمین رویداد ملی «مدآفرین» با هدف پرداختن به پوشاک اسلامی برگزار می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه، رقابت در رویداد مدآفرین بصورت تیمی است، افزود: این مسابقه شامل طراحی، الگو و دوخت است و یک بخش مسابقه آف لاین و بصورت زمان دار است؛ به طوری که طراحان در چهار روز وقت دارند با پارچه های دریافتی کار طراحی الگو سازی و دوخت را انجام دهند.

دبیر علمی چهارمین رویداد مدآفرین افزود: یک بخش دیگر به صورت آنلاین و مهارتی است؛ به طوری که همزمان با نصب دوربین در محل کارگاه یا مزون ها و دانشگاه ها، عملکرد طراحان زیر نظر ناظران به صورت زنده رصد شده و در ادامه این طرح ها برای داوری به تهران ارسال می شود.

مفتاحی تاکید کرد: داوری بخش بین الملل رویداد مدآفرین نیز به دلیل اینکه کمتر از ۲۰ تیم حضور دارند، نوزدهم بهمن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، جوایز رویداد مدآفرین شامل ۳۵ میلیون تومان برای تیم های برگزیده اول، دوم و سوم بخش دانشجویی و همچنین ۳۵ میلیون تومان نیز برای برگزیدگان دانش آموزی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در ادامه اظهار داشت:وظیفه ما برند کردن و چهره سازی طراحان کشور است و اگر طرحی برگزیده شود در معرض معرفی به صاحبان صنایع قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه، از تعداد ۸۰ طرح مانتو دخترانه حاضر در رویداد سال گذشته مدآفرین بیش از ۲۰ طرح مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفت، افزود: صنعتگران با پرداخت حقوق معنوی این طرح ها آنها را به مرحله تولید رساندند.

چهارمین رویداد ملی «مدآفرین» با هدف پرداختن به پوشاک اسلامی برگزار می‌شود

دبیر علمی چهارمین رویداد مدآفرین درادامه در پاسخ به این سوال که آیا مهلت ثبت نام طراحان برای شرکت در این رویداد به پایان رسیده است، گفت: کسانی که مایل به حضور در این رویداد هستند تا پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ می توانند به آدرس مسابقه ملی طراحی لباس مدآفرین به نشانی اینترنتی https://modeafarin.com/ مراجعه و برای حضور در این رویداد ثبت نام کنند.

چهارمین رویداد ملی مدآفرین و نخستین دوره بین المللی این رویداد بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود. در ادامه این نشست که با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی علم‌خواه مسوول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در واحد تهران جنوب، حجت الاسلام حیدری دستجردی مدیر گروه معارف این واحد دانشگاهی، محسن عدالت مدیر فرهنگی بسیج اصناف کشور و همچنین تعدادی از فعالان صنعت پوشاک کشور برگزار شد و در انتها از پوستر چهارمین رویداد ملی مدآفرین و نخستین دوره بین المللی این رویداد رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار