رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

نظام انقلاب اسلامی هرگز از ارزش‌ها و آرمانهایش کوتاه نخواهد آمد

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: برداشتی که از نظام انقلابی وجود دارد این است که نظام انقلاب اسلامی هرگز از ارزش‌ها و آرمان هایش کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 21January 2024

نظام انقلاب اسلامی هرگز از ارزش‌ها و آرمانهایش کوتاه نخواهد آمدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در پیش نشست همایش نظریه نظام انقلابی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بحث‌های جدی که رهبر انقلاب اسلامی در متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند این است که انقلاب اسلامی از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند که این مطلب قابل تأملی است که این نظریه چیست و چه مسأله و مشکلی از مسائل امروز ما را حل می‌کند. در نهاد علم، پژوهش، فناوری و دانشگاه این نظریه نظام انقلابی چه دلالت‌هایی را می‌تواند ایجاد کند و به چه کار ما می‌آید.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام مجموعه ساختار، فرایند و نهاد‌های علمی، فقهی، سیاسی، کنش‌گران و کارگذاران یک جامعه است، افزود: نظام صرفا دولت و دستگاه حاکمیتی نیست. دیدگاهی که در منظر رهبری وجود دارد این است که این نظام ما بر آمده از انقلاب اسلامی است که بر اساس یک فکر و اندیشه می‌باشد. این‌ها باید موثر از فکر و اندیشه انقلاب اسلامی باقی بمانند.

حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد: برداشتی که از نظام انقلابی وجود دارد این است که نظام انقلاب اسلامی هرگز از ارزش‌ها و آرمان هایش کوتاه نخواهد آمد.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: شجاعت سخن گفتن از تحول و اصلاح مسیر خیلی مهم است.

حجت الاسلام ذوعلم در ادامه به مسائلی در این راستا از جمله مبانی فلسفی، فرهنگ آموزش و پژوهش، فرایند ارتقا، مبحث اجتماعی شدن دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها