کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«عروس فلسطین» مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد

بوعذار به نمایش «عروس فلسطین» اشاره کرد و گفت: عروس فلسطین تنها گوشه‌ای از مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۳ - 22January 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گروه تئاتر آیین مردم در آخرین تجربه خود، برای اولین بار نمایشی با موضوع مقاومت مردم غزه باعنوان «عروس فلسطین» را به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و به کارگردانی مصطفی بوعذار هنرمند شناخته شده تئاتر خوزستان در چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌برند.

این اثر نمایشی با محتوای ایستادگی مردم فلسطین در مبارزه با صهیونیسم بر اساس روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه وبا بهره‌گیری از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان پس از ارزیابی کیفی داوران به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد. این نخستین نمایشی با این مضمون می‌باشد که توسط هنرمندان خوزستانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر طبق جدول زمانبندی ششم بهمن ماه در تالار سنگلج به روی صحنه می‌رود.


گروه تئاتر آیین مردم با سابقه درخشان در زمینه تهیه و تولیدات نمایشی بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویداد‌های نمایشی ملی و بین المللی را در کارنامه داردو هنرمندان آن تاکنون جوایز و رتبه‌های برتر را کسب کرده است. نمایش «عروس فلسطین» با عنوان انگلیسی Palestinian bride به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و کارگردانی مصطفی بوعذار است که در این نمایش؛ معصومه عموری، مجید شمیلی، محمدخلیل مزرعه، مجید گراوندیان، ابراهیم سعدونی، غلامرضا مزرعه و زینب صادق آبادی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و احمد خدری و اشرف احمدی بازیسازان این نمایش هستند.

«عروس فلسطین» مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد

 

«مصطفی بوعذار» کارگردان تئاتر، به اضافه شدن بخش ویژه غزه در چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر پرداخت و اظهار داشت: هنرمندان با بصیرت هیچگاه نسبت به اتفاقات پیرامونی جامعه و منطقه بی‌تفاوت نخواهند بود و این بخش فرصت خوبی برای پرداختن به این موضوع مهم عصر معاصر است.

وی با اشاره به اهمیت درک موضوع فلسطین مظلوم و مقتدر خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی می‌تواند قالبی تاثیرگذار در جهت تبین مقاومت اسلامی و بازآفرینی حماسه مردم مظلوم فلسطین و غزه باشد که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر شاهد رویکرد مثبتی در پاسخگویی به نیازهای جامعه در قالب بخش‌های هویت ملی و بخش ویژه غزه هستیم.

«عروس فلسطین» مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد

بوعذار که امسال با کارگردانی نمایش «عروس فلسطین» به جشنواره فجر آمده است، ادامه داد: خوشبختانه نیازسنجی خوبی که در این دوره از سوی متولیان و دبیر جشنواره چهل‌ودوم انجام شده قابل تقدیر است؛ چراکه با نگاهی به جدول جشنواره شاهد حضور گرایش‌های مختلف و موضوعات متنوع برای تماشاگران هستیم.

این کارگردان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی تصریح کرد: مدیران فرهنگی که درک صحیحی از اثربخشی هنری ندارند، نباید برای هنرمندان تصمیم بگیرند.

«عروس فلسطین» مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد

وی عنوان کرد: عروس فلسطین تنها گوشه‌ای از مظلومیت و ایثار زنان و مادران فلسطینی را نمایش می‌دهد که با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان با تجربه این نمایش را بدون هیچ سفارشی و بر اساس علاقه و عقیده گروه اجرایی تهیه و تولید کردیم.


سایر عوامل نمایش «عروس فلسطین» عبارتند از: پیمان شالبافان (دستیار کارگردان)، هاشم اهوازی (طراح صحنه)، مهدی بوعذار (طراح لباس)، فاطمه شریفی (طراح گریم و منشی صحنه)، احمد خدری (طراح نور و نورپرداز)، مصطفی مرادیان و ایرج قل رومزی (تدارکات و هماهنگی)، احمد عچرش (طراح پوستر)، عباس شجیرات (موسیقی /نوازنده عود و آوا)، مرتضی بوعذار (نوازنده سنتور) و مهرداد انجینی (سرپرست گروه).  چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معتبر‌ترین رویداد نمایشی کشور توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در بهمن ماه با دبیری مهدی حامد سقائیان باحضور گروه‌های نمایشی ایران وخارج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

 

انتهای پیام/ 12

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار