در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین: هنرمندان نقش‌آفرینان اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی/ دشمن بازنده جنگ ادراکی شده است

ابطحی با تاکید بر نقش مهم هنر در عملیات طوفان‌الاقصی، هنرمندان را نقش‌آفرینان اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دشمن بازنده جنگ ادراکی است.
کد خبر: ۶۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ - 23January 2024

هنرمندان نقش آفرینان اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی/ دشمن بازنده جنگ ادراکی شده است«سید احمد ابطحی» دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به آرمان‌های مشترک انقلاب‌اسلامی و فلسطین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ریشه فساد و تهدیدی برای کل بشر و همه انسان‌هاست؛ کشوری که در پرچم خود ادعای سرزمینی دارد که حد فاصل نیل تا فرات است این رژیم جنایت کار خطری برای کل بشر است.

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به حمایت‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی از مردم مظلوم فلسطین پرداخت و با تاکید براینکه حضرت امام خمینی (ره) خطر وجود این رژیم را درک کردند، افزود: آنگاه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید سفارت فلسطین در تهران افتتاح و اولین مهمانان جمهوری اسلامی ایران نیز هیاتی از فلسطین بودند.

وی با تاکید براینکه امروز جای جای فلسطین، جای جای مقاومت است، ما سقوط رژیم منحوس اسرائیل را بسیار نزدیک می‌دانیم، گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی بازنده قطعی جنگ ادراکی و ملت فلسطین پیروز می‌باشند. هنرمندان نقش‌آفرینان اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی هستند که واقعیت این جنایات را در سطح جهان روشن می‌کنند.

ابطحی به نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست» که روز گذشته در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شده اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد آثاری از هنرمندان کاریکاتوریست‌ هستیم که در فرصت کوتاهی به‌صورت کاملا داوطلبانه و چشم‌داشتی آثار فاخری را خلق کرده‌اند که هر کدام از این آثار و تابلوهایی که خلق شده است، می‌تواند به‌اندازه یک کتاب مطلب و محتوا به مخاطب شناخت و درک منتقل کند، گفت: بسیاری از ما شاید بعد از مطالعه یک کتاب آن را فراموش کنیم اما دیدن یک طرح گرافیکی و کاریکاتوری می‌تواند سال‌ها در ذهن مخاطب تاثیربگذارد که این ویژگی هنر است. 

وی با بیان اینکه زمان می‌گذرد و این حادثه حتما به یک سرنوشت مشخص ختم می‌شود اما این آثار هنری حتماً بیان‌گر واقعیت این حادثه خواهند بود، افزود: از تمام هنرمندانی که در این جهاد زیبا شرکت کردند، و هم‌گامی با ملت فلسطین ابراز کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیداورم این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، عملیات طوفان‌الاقصی را یک عملیات کاملا متفاوت با اتفاقات چهار دهه پیش دانست و تاکید کرد: این حادثه چند ویژگی خاص دارد؛ اول اینکه جهان را از یک مقطع زمانی وارد مقطع دیگری می‌کند و سرفصل نویی شده و جهان جدیدی در حال خلق شدن است. در این جهان جدید مبنا، مبنای عدالت‌خواهی و ضد ظلم بودن است و چند مستکبر مثل فرانکلین دلانو روزولت، ژوزف استالین و سر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل نمی‌تواند بیایند و در کاخ سعدآباد کشوری را تقسیم کنند و بروند. ملت‌ها بیدار شده‌اند و سهم‌شان را از جهان جدید مطالبه می‌کنند. روشنفکران و دانشگاهیان جهان بیش از همه‌ی اقشار بیدار شده‌اند. امروز شاهدیم، دانشگاه‌های غربی هر روز شاهد راهپیمایی و اعتراض و تجمعات علیه رژیم صهیونیستی هستند. 

ابطحی تصریح کرد: انسان‌های عدالت‌خواه و آزاده در تمام صنوف به‌دنبال همراهی با عدالت‌خواهی در سرزمین‌های اشغالی هستند. در این زمینه هنرمندان که معمولا در طول تاریخ عدالت‌خواه‌ترین اقشار بوده‌اند، همراهی دارند. این قشر همواره سعی داشته‌اند حماسه‌های عدالت‌خواهی را با لباس هنر جاوید و پایدار کنند. در این  نمایشگاه «بیمارستان منطقه جنگی نیست» تعدادی کاریکاتوریست برجسته و جهانی در زمان کوتاهی بعد از داستان بیمارستان المعمدانی آمدند و آثار فاخر و بی‌نظری را خلق کردند. برخی از این کتاب واقعاً همانند یک کتاب مجسم، تاثیرگذار هستند و به اندازه یک کتاب به مخاطب فهم و روشنگری می‌کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار