در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: شاعران پرچمداران جنگ شناختی هستند/ فعالیت در عرصه ایثار و شهادت عنایتی از سوی شهدا است

سردار کوشکی با بیان اینکه شاعران پرچمداران جنگ شناختی هستند، گفت: شعر به خوبی، «رشادت» و «حماسه‌آفرینی» شهدا را به نسل جوان و نوجوان به خوبی معرفی می‌کند.
کد خبر: ۶۴۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ - 23January 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: شاعران پرچمداران جنگ شناختی هستند/ فعالیت در عرصه ایثار و شهادت عنایتی از سوی شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و مدیران کشوری و لشکری در شیراز برگزار شد، طی سخنانی و با بیان اینکه شهر شیراز ۵ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و یک سوم از ۲۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان فارس، شیرازی هستند که نشان از نقش‌آفرینی این شهر در تاریخ کشورمان دارد، اظهار داشت: شیراز شهر شاعران جهانی نظیر حافظ، سعدی و... بوده است که بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب در قله مجاهدت در دفاع مقدس قرار دارد و مأمن ۱۵ هزار سرداران بزرگ شهید است، از این رو میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) از کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت طی پنج سال متوالی باعث افتخار است.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در میان سایر رویداد‌های فرهنگی استثنا است، تاکید کرد: این کنگره در مشارکت دادن جوانان و همدل کردن مردم برای حضور و بروز خلاقیت خود در قامت شعر برای نشر فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت توانسته خوش بدرخشد؛ در بیست و پنجمین دوره این کنگره ملی شعر شاهد رشد ۴۰ درصدی استقبال نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.

مطالب بیشتر:
** سرلشکر باقری: شعر دفاع مقدس الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی است
** آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با بهره‌گیری از هنر، گفت: شاعران پرچمداران جنگ شناختی هستند و برای دفاع در این جنگ ترکیبی باید در تمامی ابعاد؛ اعم از نظامی و فرهنگی آماده باشیم از این رو پرداختن به هنر و فرهنگ بسیار دارای اهمیت است.

رئیس ستاد اجرایی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تضمن قدردانی از هنرمندان و شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت،  فعالیت در عرصه ایثار و شهادت را عنایتی از سوی شهدا دانست و تصریح کرد: استفاده از لطافت هنر شعر، «دفاع مقدس» و عظمت حماسه‌آفرینی شهدا را به خوبی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار