فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش:

نگاه سازنده به مراسم اعتکاف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

سرهنگ هاشمی گفت: اعتکاف در مساجد فرصتی مغتنم است تا انسان‌ها با تمام مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی و … چند روزی را از جامعه و مردم جدا شوند و به درون‌گرایی روی آورند.
کد خبر: ۶۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ - 24January 2024

نگاه سازنده به مراسم اعتکاف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «وحید هاشمی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معتکف در فضای روحانی مسجد فرصتی مناسب می‌یابد تا به جستجو درباره‌ی روحیات و زندگی خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد. اعتکاف در مساجد فرصتی مغتنم است تا انسان‌ها با تمام مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی و … چند روزی را از جامعه و مردم جدا شوند و به درون‌گرایی روی آورند.

وی با اشاره به اعتکاف در خانه خدا که بهترین مکان‌هاست، افزود: زمانی که ما هدف از انجام اعتکاف را به درستی بشناسیم، در طول انجام آن سعی می‌کنیم به هدف خود دست پیدا کنیم و روز پایان هم از خود حساب می‌کشیم که آیا این هدف را محقق کردیم یا نتوانستیم به آن برسیم.

فرمانده ناحیه مقاومت تفرش به اجرای برنامه‌های محتوایی دینی و مذهبی در میان معتکفین اشاره و اضافه کرد: آشنا کردن جوانان با مباحث و معارف دینی و اسلامی، ایجاد موج معنوی و روحانی در فضای فرهنگی و اخلاقی جامعه، تقویت ارتباط و اتصال بین افراد مختلف و ایجاد فضایی مناسب برای تحول روحی و روانی می‌تواند باعث جذب جوانان و سایر افراد حاظر در اعتکاف به اسلام و مسجد شود. اگر نگاهی سازنده به مراسم اعتکاف داشته باشیم آثار مثبت زیادی را در جامعه خواهیم دید. این دست مراسم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها