رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق:

انس با نهج‌البلاغه ضامن عبور از چالش‌های اجتماعی است

حجت‌‌الاسلام عدیده گفت: با توجه به چالش‌هایی که امروز در عرصه‌های اجتماعی وجود دارد جامعه نیازمند مطالعه و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه است اما متاسفانه به اندازه کافی با این کتاب ارزشمند که چکیده سیره عملی مولای متقیان است مانوس نیست.
کد خبر: ۶۴۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ - 25January 2024

انس با نهج‌البلاغه ضامن عبور از چالش‌های اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، جشن میلاد حضرت علی علیه‌السلام و مراسم گرامیداشت روز پدر با حضور جمعی از منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در این مراسم ضمن تبریک روز پدر، حضرت علی علیه‌السلام را الگویی برای همه انسان‌ها دانست و اظهارداشت: اگرچه جامعه امروز نیازمند مطالعه و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه است اما متاسفانه به اندازه کافی با نهج‌البلاغه که چکیده سیره عملی مولای متقیان است مانوس نیستیم.

وی با بیان اینکه در قرآن آیه‌هایی در مورد امام علی ( ع) نازل شده است، افزود: این امر نشان‌دهنده مقام و منزلت آن حضرت در نزد پروردگار است؛ بر همین اساس باید سیره و شخصیت آن امام همام را از دیدگاه قرآن، نبی مکرم اسلام (ص) و خود آن حضرت مورد بررسی و مطالعه قرار داده تا به درستی ایشان را بشناسیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در ادامه با اشاره به آثار اعتکاف در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: کسی که برخلاف خواست درونی خود، سه روز در مسجد سکنی می‌گزیند و از بسیاری از امور مانند حرف زدن که بطور طبیعی تمایل به آن ها دارد، پرهیز می‌کند، خود به خود تمرینی است تا انسان از خواهش‌های نفسانی که سرآغاز ارتکاب گناه است، اجتناب کند.

عدیده تصریح کرد: اعتکاف یک عمل تربیتی، معنوی و عرفانی است که هرچه بیشتر آداب آن رعایت شود، برکات بیشتری به همراه خواهد داشت؛ بر همین اساس معتکفین در ایام البیض باید از روی اخلاص نسبت به مداومت بر ذکر و نماز، تلاوت قرآن و پرهیز از امور دنیوی اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و نقش خانواده در سازندگی اجتماعی، گفت: همان گونه که معظم­ له فرمودند؛ کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد، بسیاری از مشکلات آن به خصوص مشکلات اخلاقی و معنوی برطرف می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه مشکلات مربوط به جوانان به راحتی در کانون خانواده قابل حل است، تصریح کرد: خانواده از جایگاه بسیار مهم برخوردار است، چراکه خانواده در تربیت نسلی باایمان و معتقد، نقش مهمی ایفا می‌کند و این ویژگی منحصر به فردی است که جایگزینی ندارد.

در پایان این مراسم از کارکنان و خانواده‌های عقیدتی سیاسی منطقه با اهدا هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار