در دیدار با معاون وزیر امور خارجه نروژ؛

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: کشور‌ها باید برای توقف کشتار و تخریب بیمارستان‌ها در غزه تلاش کنند

جلال‌زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران با جنگ و کشتار در هر جای دنیا مخالف است و تمامیت ارضی کشور‌ها را به رسمیت می‌شناسد لذا در این دوره از تاریخ، از همه کشور‌ها خواسته‌ایم، برای توقف کشتار و تخریب بیمارستان‌ها در غزه، تلاش کنند.
کد خبر: ۶۴۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 27January 2024

کشور‌ها باید برای توقف کشتار و تخریب بیمارستان‌ها در غزه تلاش کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «آندریاس موتزفلت کراویک» معاون وزیر امور خارجه نروژ با «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار، ضمن اشاره به تجاوز رژیم بعثی عراق در طی هشت سال دفاع مقدس و جنایات اخیر داعش در کرمان، جمهوری اسلامی ایران را قربانی تروریسم خواند و اظهار داشت: قطعأ دنیای صلح زیباتر از دنیای جنگ و درگیری است و مهم این است که همه به وظایف تاریخی خود در زمان مناسب خود عمل کنیم. 

وی در ادامه، از درخواست آتش‌بس توسط کشور نروژ در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تشکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با جنگ و کشتار در هر جای دنیا مخالف است و تمامیت ارضی کشور‌ها را به رسمیت می‌شناسد، حال آن جنگ خواه در اوکراین باشد و خواه در غزه. ما در این دوره از تاریخ، از همه کشور‌ها خواسته‌ایم، برای توقف کشتار و تخریب بیمارستان‌ها در غزه، تلاش نمایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی رسانه‌ها مورد اعتماد نیستند، تصریح کرد: مقامات کشور‌ها اطلاعات خود را باید از منابع معتبر دریافت نموده و حقایق را بیابند.

جلال‌زاده در پایان، درباره چگونگی و ساختار قانونگذاری در مجلس توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه نروژ: گفتگو بهترین راه برای مبارزه منسجم با تروریسم است

آندریاس موتزفلت کراویک معاون وزیر امور خارجه نروژ در این دیدار، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، با حقوق بین‌الملل همخوانی ندارد و مورد موافقت ما نیست و کشور نروژ درخواست آتش بس دارد.

وی ادامه داد: بایستی مسیر کمک‌های انسان دوستانه مانند آب و برق و مواد خوراکی و بهداشتی به مردم غزه هموار شود. 

 آندریاس موتزفلت کراویک، حمله تروریستی داعش به مراسم گرامیداشت شهادت ژنرال قاسم سلیمانی در کرمان را محکوم کرد و گفت: برای مبارزه با تروریسم باید منسجم بوده و عملکرد واحدی داشته باشیم و برای رسیدن به این انسجام، گفتگو بهترین راه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار