نماینده ولی فقیه در مازندران:

میزبانی ۳۳۳ مسجد از ۲۱ هزار معتکف نشان از جاذبه بالای دین به‌خصوص برای نسل جوان دارد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: میزبانی ۳۳۳ مسجد در استان از ۲۱ هزار معتکف نشان از جاذبه بالای دین به‌خصوص برای نسل جوان دارد، اما در حوزه فرهنگ تهدیدات جدی وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ - 27January 2024

میزبانی ۳۳۳ مسجد از ۲۱ هزار معتکف نشان از جاذبه بالای دین به‌خصوص برای نسل جوان داردبه گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع معتکفین مساجد امام سجاد (ع) پشت هتل، مسجد النبی کوی آزادی، مسجد بقیه الله بلوار سلیم بهرامی و مسجد ابوالفضل خیابان وصال، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) ساری، اظهار داشت: حضور در خانه خدا و اعتکاف زیباست، هدف اعتکاف این است که انسان معنوی شده، دنیایی و مادی نباشد.

وی افزود: مادی نبودن به معنای این است که دنیاپرست نباشیم نه اینکه در دنیا نباشیم، امامان ما، پیغمبر و اهل بیت (ع) مردان خدا بودند که مقصدشان با مردان دنیا متفاوت است، اگر مرد خدا نباشیم قطعا جایی از مردان خدا جدا می‌شویم.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: چقدر ما افرادی داشتیم که بعد از انقلاب ریزش کرده و از راه خدا و امام برگشتند و به سمت انگلیس و آمریکا رفتند؟ چون مقصدشان با مردان خدا فرق می‌کرد، اگر ما بخواهیم همیشه با اهل بیت (ع) باشیم باید مثل آن‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: اگر بعد از اعتکاف ذره‌ای خدایی‌تر شده باشیم یعنی حضور در این مکان موثر بوده است، حضور روحانیت در مراسم اعتکاف نشان از این رسالت دارد که جامعه و مردم را خدایی کند.

امام جمعه ساری خطاب به دانش آموزان حاضر خواستار طلبه شدن عده‌ای شد و آن را بزرگترین نقش و رسالت در جامعه دانست و گفت: طلبه می‌خواهد آدم بسازد و آدم را خدایی کند.

 این مسئول در ادامه بیان کرد: باوجود خدماتی که نظام جمهوری اسلامی و به‌ویژه دولت خدمت‌گزار انجام داد‌ه‌اند، اما با مشکلات و فتنه‌های فرهنگی مواجه هستیم که نسل جوان ما را هدف قرار داده است، تبلیغات فرهنگی و جنگ نرم دشمن هم خیلی مهم است.

وی خواستار تشویق دانش آموزان به مسجد رفتن شد و تاکید کرد: مسجد رفتن کمتر از اصل نماز اهمیت ندارد، نماز‌های واجب را در مسجد بخوانید.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: یکی از راه‌های پناه بردن به خانه خدا همین اعتکاف است، امروز که فتنه‌های فضای مجازی در بسیاری از خانواده‌ها را در بر گرفته شده برای حفظ خانواده‌ها باید به مساجد پناه بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اعتکاف بی ریا خیلی مهم است، بیان کرد: چرا که ریا آفت عبادت است خداوند به حجم عبادت نه بلکه به دل عبادت‌کننده نگاه می‌کند، جوهره و عیار عبادت با اخلاص بالا می‌رود.

این مسئول با اشاره به بازدید از هشت مسجد اظهار کرد: ۳۳۳ مسجد در استان میزبان بیش از ۲۱ هزار معتکف بودند، در سال گذشته ۱۰هزار معتکف داشتیم، علیرغم اینکه دنیا در حال بمباران دینی و دور کردن نسل جوان از اعتکاف است ببینید اعتکاف چقدر دنبال کننده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰هزار نفر برای اعتکاف در مسجد گوهرشاد ثبت نام کردند در حالی که این مسجد تنها هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت داشت و همین تعداد را پذیرفت، در سال گذشته نیز در کشور ۶۰۰ هزار معتکف اکثرا از نسل جوان داشتیم ببینید در ایران اسلامی ما نسل جوان چه جاذبه‌ای به سمت دین و معنویت دارند، اما در حوزه فرهنگ تهدیدات جدی داریم و باید از بچه‌های خودمان همه جانبه مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار