فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پیامی مطرح کرد؛

اعتکاف فرصتی برای خودسازی نوجوانان است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت برگزاری مراسم اعتکاف پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۴۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ - 28January 2024

اعتکاف فرصتی خوب برای خودسازی معرفتی نوجوانانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به برگزاری باشکوه اعتکاف در استان مرکزی با صدور پیامی از متولیان برگزارکننده تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

امسال با برنامه‌ریزی مناسب شاهد استقبال و حضور پرشور و تاثیرگذار دانش‌آموزان در اعتکاف بودیم که نویدبخش روح معنوی در کالبد فضای جامعه است و به امید خدا با این حرکت‌های بزرگ فرهنگی دشمن را از نسل جدید نیز ناامید خواهد کرد. ما در گام دوم انقلاب قرار داریم باید به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم، جوانان و نوجوانان مسئولیت مهمی را بر عهده دارند و برای نقش‌پذیری بایستی مسلح به تعالیم انسان‌ساز اسلامی شوند لذا آشنایی و شرکت در این مراسم معنوی یک اقدام مهم به حساب می‌آید.

الحمدلله امسال در ۱۴۸ نقطه از مسجد و مصلای استان مراسم برگزار شد و بیش ۲۵ هزار نفر معتکف شدند. با تدابیری که اندیشیده شده بود و خدماتی که مساجد و خادمین ارائه کردند، مراسم اعتکاف با قدرت خوبی برگزار شد و استقبال جوانان و نوجوانان در سال جاری بی‌نظیر بود. بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰ مسجد مختص به اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند که همه از رویش‌های انقلابی و ظرفیت‌هایی بوده که تجلی آن از سال‌های اخیر تا به امروز به صورت مداوم در حال پیشرفت است. قائل بر این هستیم علاوه بر راهیان نور که یک بستر فرهنگی بزرگ برای کار فرهنگی است، حضور نوجوانان در اعتکاف باتوجه‌ به هجمه فرهنگی دشمن، یک حرکت مهم در راستای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.  

بر خود لازم می‌دانم از همه مجریان و برگزارکنندگان اعتکاف، به ویژه نماینده معزز ولی‌فقیه در استان مرکزی حضرت آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین ائمه جمعه و جماعت، هیأت امنای مساجد، اداره کل آموزش و پروش، امور مساجد، فرمانداری اراک، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و پایگاه‌های بسیج محلات، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، هیات مذهبی و همه زحمتکشانی که به هر نحوی در برگزار اعتکاف در استان غیور ما نقش‌آفرینی کردند؛ تشکر کنم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها