در آیین رونمایی ۱۴ کلان برنامه قرآنی مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تمسک به قرآن و عترت مهم‌ترین سپر دفاعی در برابر تهاجم فرهنگی/ سال آینده آثار هنری قرآن‌محور تولید می‌شود

اسماعیلی تمسک به قرآن و عترت را مهم‌ترین سپر دفاعی در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: سال آینده چند فیلم، تئاتر و سرود با موضوعات قرآنی در مجموعه معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ - 29January 2024
وزیر ارشاد تمسک به قرآن و عترت مهم‌ترین سپر دفاعی در برابر تهاجم فرهنگی/ سال آینده آثار هنری قرآن‌محور تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رونمایی از ۱۴ کلان برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
اسماعیلی یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی‌داشت و اظهار داشت: خوشحالیم امروز از ۱۴ طرح ابتکاری بخش قرآن و عترت وزارت فرهنگ رونمایی می‌شود. عامل اصلی جلو رفتن، پیشرفت و پیشبرد این برنامه‌ها اخلاص و روحیه جهادی مجموعه همکاران بنده بوده است.
 
وی با تاکید براینکه جامعه ما یک جامعه قرآنی است، گفت: این جامعه با نام قرآن حیات دارد و با عشق و مودت اهل بیت (ع) ادامه مسیر  می‌دهد. اگر هر مجموعه‌ی کمترین فعالیت در این زمینه انجام دهد، با استقبال مردم روبرو می‌شود لذا ما در این زمينه با یک زمین آماده کشت روبرو هستیم. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری امام خمینی(ره) از زبان قرآن و معارف اهل بیت (ع) را عامل موفقیت انقلاب دانست و افزود: تمام شعائر اسلامی و دینی که ما از صدر اسلام شنیده بودیم در انقلاب اسلامی اجرا و پیاده شده است. چه کسی فکر می‌کرد با وجود مشکلات بلندی که عوامل رژیم برای پیروزی انقلاب ایجاد کرده‌ بودند، پیروز شویم. ما آموزه قرآنی مهم حضرت موسی در عبور از رود نیل را در قرآن دیدیم لذا ما این‌ها را در مسیر نهضت تجربه کردیم. 
 
اسماعیلی تاکید کرد: خیلی‌ها بعد از جنگ تحمیلی عنوان می‌کردند فضای فداکاری تمام شد و گسست نسلی شکل گرفت درحالی که اتفاقات شامات شهید حججی‌ها و جوانان دهه هفتاد را که امام (ره) و انقلاب اسلامی را ندیده بودند را نمایان کرد و به اسوه‌های ایثار و شهادت تبدیل شدند و این به برکت قرآن بود. 
 
وی با تاکید براینکه بسیاری از اهدافی که در مسیر قران ترسیم شده، قابل دست‌یابی است، تاکید کرد: تمام برنامه‌های ما برای تحقق اخلاق و سیره قرآنی است و باید بتوانیم طلیعه‌های وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآنی را ایجاد کنیم. 
 
وزیر ارشاد پایبندی جوانان بر حفظ انقلاب و کشور را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: نتایج یک‌نظرسنجی که دی‌ماه ۱۴۰۲ از جوانان صورت گرفت، نشان داد بیش از ۵۰ درصد جوانان حاضر به فداکاری برای حفظ کشور هستند و این واقعيت جامعه ایرانی است که جنگ را تحمل کرد و به‌پیروزی رساند. 
 
اسماعیلی از ایجاد جایزه بین‌المللی یاسین خبرداد و گفت: این جایزه به‌زودی رونمایی خواهد شد و یک جایزه فاخر خواهد بود که در سطح تمام کشورهای اسلامی رخ می‌نمایاند. 
 
وی انس با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را یک ضرورت خواند و با بیان اینکه نهج‌البلاغه کتاب پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود، گفت: بایستی مناجات‌خوانی در سطح کشور ایجاد و دنبال شود و از این افراد که مفاخر فرهنگی ما هستند، تجلیل شود. باید در ماه رمضان دعای ابوحمزه‌ها در کشور خوانده شود تا مردم با معارف دینی انس بگیرند و معتقدیم مکتب انقلاب اسلامی سعادت دنیا و آخرین را تضمین می‌کند.
 
وزیر ارشاد با تاکید براینکه باید توجه به جریان بانوان در حوزه قرآن جدی باشد، گفت: بنیاد بین‌المللی کوثر در این زمینه ایجاد شده است؛ ما به این مسئله نیاز داریم. توجه به کودکان و نوجوانان در این زمینه مهم است و توقع است آموزش و پرورش در این زمینه همکاری قوی‌تر داشته باشد تا این فضای معنوی در روح و جان کودکان، نوجوانان و جوانان نهادینه‌سازی شود. 
 
اسماعیلی تمسک به قرآن و عترت را مهم‌ترین سپر دفاعی در برابر تهاجم فرهنگی دانست و تاکید کرد: همه بخش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تعمیق‌بخشی به این فعالیت‌ها می‌باشند.سال آینده چند فیلم، تئاتر و سرود خوب را در زمینه قرآن آماده خواهیم کرد و در زمینه‌های فرهنگ و هنر موضوعات قرآن را جدی می‌گیریم. انشالله در پرتو انقلاب اسلامی و با کار جهادی دولت مکتبی بتوانیم شاهد اتفاقات بی‌نظیری در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور باشیم.
 
در ادامه، علیرضا معاف توضیحاتی درباره ۱۴ کلان برنامه قرآنی ارائه داد و گفت: پایگاه شدن ۴ هزار مسجد به عنوان پایگاه قران؛ تاسیس مرکز ترجمه قرآن کریم؛ منشور حکمرانی قرآن بنیان فرهنگ و هنر؛ چهاردهمین هزار مربی شدن طرح بشری؛ آغاز طرح حفظ قرآن کریم کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دوره کنگشری فضای مجازی(قرارگاه مسک)؛ ۴۰ سند سبیاست پژوهشی و راه‌کار پژوهی قرانی؛ تاسیس انجمن بین‌المللی نهج‌البلاغه؛ انجمن بین‌المللی صحیفه سجادیه؛ ۱۲ هزارمین بیمه فعالان قرآنی در صندوق اعتباری قرآن دو هزارمین مجوز صادر شده برای موسسات قرآنی و خانه خلاق قرآنی (دانش‌بنیان‌ها، هوش مصنوعی) سرفصل این پروژه‌ها است. 
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار