سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

آمریکا با اشغال مجدد نوار غزه توسط «اسراییل» مخالف است

جان کربی گفت: ایالات متحده آمریکا مخالف کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و اشغال دوباره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۴۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 30January 2024

آمریکا با اشغال مجدد نوار غزه توسط «اسراییل» مخالف استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن از گزارش‌ها و بیانیه‌های منتشر شده از سوی نشست موسوم به «شهرک‌سازی در نوار غزه» نگران است.

«جان کربی» در گفت‌وگو با المیادین بدون اشاره به شراکت آمریکا با رژیم صهیونیستی در ایجاد اوضاع فاجعه‌بار برای مردم غزه، اظهار داشت: آمریکا از اشغال مجدد نوار غزه از سوی اسراییل حمایت نمی‌کند و موضع این کشور در مورد مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه واضح است.

جنبش حماس نیز در واکنش به این نشست اعلام کرد: ائتلاف فاشیست حاکم بر رژیم صهیونیستی کنفرانسی را برگزار کرد و خواستار الحاق کرانه باختری و غزه به قلمرو رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی در آنجاست. این کنفرانس که با حضور ده‌ها وزیر صهیونیست و نمایندگان کنست برگزار شد، نیات از پیش طراحی شده این رژیم را برای اجرای جنایت کوچاندن و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین آشکار کرد.

سازمان‌ها و نهاد‌های استعماری وابسته به رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نشستی را در قدس اشغالی ترتیب دادند و خواستار بازگشت شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه در پی تجاوز ۱۱۶ روزه این رژیم به این نوار شدند. ۱۱ وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو و ۱۵ نماینده کنست در این نشست شرکت کردند و حاضران در آن، کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه را خواستار شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار