معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

سیاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت و حمایت فیلمسازان استانی است/ تولیدات سینمایی دفاع مقدس افزایش می‌یابد

هاشمی با بیان اینکه سیاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت و حمایت فیلمسازان استانی است، گفت: تا امروز پنج فیلم سینمایی بنیاد شهید برای حضور در جشنواره فیلم فجر اماده شده است و تولید دیگری در دست تولید است لذا تولیدات سینمایی دفاع مقدس افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ - 30January 2024

سیاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت و حمایت فیلمسازان استانی است/ تولید سینمایی دفاع مقدس افزایش پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر فیلم‌های «شورعاشقی» به کارگردانی داریوش یاری، «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی، «جزیره مینو» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و «آن دو» به کارگردانی مرتضی احمدی با حضور «سید امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

«سید محمد صادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گزارشی از روند تولید فیلم‌های تولید شده را ارائه داد و اطهار داشت: فیلم شور عاشقی زحمات داریوش یاری است؛ این فیلم در رابطه‌ی با فتنه‌ای است که بعد از شهادت حضرت امام حسین (ع) در کربلا رخ داده است که یک روایت جذاب و جالب از آن چیزی است که می‌تواند جای جلاد و شهید را عوض کند. انشالله به‌زودی این فیلم را در بخش رقابتی جشنواره فجر خواهیم دید.

وی افزود: کار دیگری که امروز از پوستر آن رونمایی می‌شود؛ فیلم دست ناپیداست. این فیلم توسط انسیه شاه‌حسینی پیرامون زحمات زنان بزرگوار کشورمان که دوشادوش مردان در هشت سال دفاع مقدس زحمت کشیدند، تولید شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید درباره فیلم جزیره مینو گفت: در گذشته با قاسمی‌جام فیلم سیمرغ در بنیاد شهید تولید شده است. اهمیت این فیلم بخاطر آن است که تنها فیلمی است که امسال اشاره به موضوعات فتنه زن و زندگی آزادی دارد که سال گذشته رقم خورد و یک اتفاقاتی درباره خانواده معظم شهداست و این کار برای ما یک کار بسیار استراتژیک است.

هاشمی تصریح کرد: دو فیلم دیگر ما میرو و آن دو است؛ این دو فیلم برمبنای وعده‌ای تولید شده است که ریاست محترم بنیاد شهید برای پرداختن به شهدای استانی فرمودند، تولید شده است. یک فیلم در استان چهارمحال بختیاری درباره قوم غیوری است که امام فرمود: ذخایر انقلاب‌اند و درباره دو برادر شهید، شهیدان خالدی است که کارگردان فیلم خودشان از عزیزان انقلابی لر زبان و از بچه‌های همین استان است که جای افتخار است چون تقویت کارگردانان استانی برای ما مهم و مایه افتخار است و اسم این فیلم آن دو است.

وی افزود: فیلم میرو با محوریت قوم بلوچ است که دوشادوش مردم کشورمان در کنار دیگر اقوام برای سربلندی ایران عزیز در هشت سال دفاع مقدس و در مرزداری ایستاده‌اند و روایت مردم بلوچ است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها