دبیر علمی جشنواره شعر انتظار مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره شعر انتظار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

احمدی گفت: سومین جشنواره شعر انتظار با دریافت بیش از ۴۲۰ شعر به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ - 31January 2024

برگزاری جشنواره شعر انتظار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراکبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، عباس احمدی «دبیر علمی سومین جشنواره ملی شعر انتظار» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۴۲۰ شعر تاکنون به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی اراک ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره از سری جشنواره‌های فرهنگی، علمی و هنری «امامت ومهدویت» محسوب می‌شود که  در  ۳۱ استان در دانشگاه آزاد اسلامی در فاصله ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌گردد.

احمدی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر انتظار تا ۲۰ بهمن سال جاری است. آثار واصله در سه بخش عمومی (حرفه‌ای)، دانشگاهی و دانش آموزی داوری خواهند شد و در مراسم اختتامیه که در اول اسفندماه در اراک برگزار خواهد شد، از ۱۲ اثر برتر با هدایای نقدی و اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مسئول تصریح کرد: محور‌های موضوعی جشنواره شامل؛ مدح و منقبت، ذکر فضائل حضرت صاحب الزمان (عج)، انتظار فرج، نجوای شاعرانه با آن حضرت، شعر مهدوی با الهام از دعای ندبه و دعای فرج، جامعه موعود و سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس معرفت مهدوی، انقلاب اسلامی و آمادگی جهانی برای انقلاب حضرت مهدی (عج)، ویژگی‌های حکومت امام عصر (عج)، پیروزی مستضعفین، استکبارستیزی و عدالت گستری قیام حضرت مهدی (عج)، حکومت صالحان، اشتراکات ادیان و مذاهب در مقوله انتظار منجی، انتظار و جهاد تبیین، می‌شوند.

وی بیان داشت: در مراسم اختتامیه، از کتاب منتخب اشعار جشنواره رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار