در آیین افتتاح سنگر اسناد شهدای خراسان رضوی؛

پیشکسوت دفاع مقدس: بیان حقایق دفاع مقدس جوانان را متحول می‌کند/ یادمان‌های دفاع مقدس نمادهای مقاومت هستند

دلبریان گفت: اگر متولیان حوزه ایثار و شهادت و پیشکسوتان دفاع مقدس حقایق آن دوران پر افتخار را بدون سانسور بیان کنند آینده‌سازان ایران اسلامی متحول می‌شوند و برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی به میدان می‌آیند.
کد خبر: ۶۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ - 31January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، آیین بازگشایی و افتتاح سنگر اسناد شهدای استان خراسان رضوی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، «مهدی متین‌پور» مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در ساختمان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد.

«علیرضا دلبریان» پیشکسوت و راوی دفاع مقدس در این مراسم در سخنانی با تاکید بر اینکه هر دفاعی که در راستای منویات امام جامعه نباشد، دفاع نیست، اظهار داشت: ولایتمداری و تبعیت محض از امام خمینی (ره) شاخصه رفتاری رزمندگان دفاع مقدس بود اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون واسطه توصیه‌هایی را در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی دارند که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی همواره بر نقش اثرگذار مردم و استفاده از این ظرفیت در راستای دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید داشته‌ و دارند، افزود: باید جوانان را با سیره شهدا آشنا کنیم تا مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند. اگر متولیان حوزه ایثار و شهادت و پیشکسوتان دفاع مقدس حقایق آن دوران پر افتخار را بدون سانسور بیان کنند نسل امروز متحول خواهد شد.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان امروز با شعار، با ارزش‌ها همراه نمی‌شوند. اگر عملکرد ما منطبق با آموزه‌های دینی باشد که سبک زندگی شهدا برگرفته از این آموزه‌ها بود، آن‌ها به میدان می‌آیند.

دلبریان تاسی فرهنگ دفاع مقدس را، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی دانست و گفت: فرهنگ جهاد، مقاومت و ایثار شهیدپرور است؛ بر همین اساس نقش‌آفرینی سیدالشهدای مقاومت و مدافعان حرم در دفاع از حرم آل‌الله خط بطلانی بر تفکر پایان یافتن دفاع مقدس بود چراکه دفاع مقدس و تقابل حق و باطل در بستر زمان تداوم دارد.

وی در ادامه بر مشارکت در عرصه‌های فرهنگی و جذب حداکثری با تاسی به مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس حفظ ابنیه و نقاط یادمانی یگان‌های رزم را در دوران دفاع مقدس ضروری دانست و ابراز داشت: با آغاز جنگ تحمیلی، مسجد حضرت ولیعصر (ع) از شلیک اولین گلوله تا آخرین گلوله زیر آتش سنگین قرار داشت که امروز این مسجد نماد مقاومت در هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط مرزی در منطقه نبرد است کهباید آن را حفظ کرد چون سند گویای پایمردی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

در ادامه این مراسم با مرثیه‌سرایی «هادی نیازی» سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سنگر اسناد شهدای خراسان رضوی افتتاح شد.

سنگر شهدای استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۶۰۰ سند کانونی برای پژوهش در حوزه سیره شهدای یگان‌های رزم خراسان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها