شهید «ایرج آسمانی»:

خدایا! از تو می‌خواهم از همه چیز بی‌نیازم کنی

شهید «ایرج آسمانی» در وصیت‌نامه خود آورده است: خدایا! از تو می‌خواهم فقیر بی‌نیاز باشم تا جاذبه‌های مادی زندگی مرا از یاد و عظمت تو غافل نگرداند.
کد خبر: ۶۴۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 04February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «ایرج آسمانی» بیستم تیر ۱۳۴۳، در شهرستان خلخال چشم به جهان گشود. پدرش فرض الله، کارمند بود و مادرش عاقله خانم نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه (دفاع مقدس) حضور یافت. بیست و چهار خرداد ۱۳۶۵، با سمت نگهبان در منطقه نقده در شمال غرب کشور هنگام درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او در گلزار شهدای علی آباد شهر اردبیل به خاک سپرده شد/ روحش شاد.

فرازی از وصیت نامه شهید «ایرج آسمانی»:

خدایا تو را شکر می کنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنگان را بفهمم و فشار درونی نیازمندان را درک کنم. خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی تا درد دردمندان را لمس کنم و به ارزش کیمیایی درد پی ببرم. و ناخالص های وجودم را در آتش بسوزانم و خواسته‌های نفسانی خود را زیر گوی غم و درد بگویم و هنگام راه رفتن بر روی زمین و نفس کشیدن هوا وجدانم آسوده و خاطرم آرام باشد.

خدایا تو را شکر می‌کنم که مرا در آتش عشق گداختی و همه موجودات و خواسته‌ها را به جز عاشق و معشوق در نظرم خار و بی مقدار کردی تا از گناه هر حادثه وحشتناک به سادگی و آرام بگذرم.

دردها، تهمت‌ها، ظلم‌ها و شکنجه‌ها را به سهولت تحمل کنم. خدایا من کوچکم، ضعیفم، ناچیز در مقابل طوفان هستم به من دیده‌ای عبرت‌بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را به راستی بفهمم و به راستی تسبیح کنم.

خدایا! می‌خواهم فقیر بی‌نیاز باشم که جاذبه‌های مادی زندگی مرا از یاد و عظمت تو غافل نگرداند. خدایا، خوش دارم گمنام و تنها باشم تا غوغای کشمکش‌های پوچ مدفون نشوم.

خدایا دردمندم، روحم از شدت درد می سوزد. قلبم می‌جوشد، احساسم شعله می‌کشد و بندبند وجودم از شدت درد صیحا می‌زند. تو مرا در بستر مرگ آسایش ببخش. خدایا به سوی تو می‌آیم از عالمیان می‌گریزم. تو مرا در جوار رحمت خود سکنی ده.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها