قاضی‌زاده هاشمی:

وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری از مسیر نشر مفاهیم و معارف قرآنی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری از مسیر نشر مفاهیم و معارف قرآنی است.
کد خبر: ۶۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 03February 2024

وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری از مسیر نشر مفاهیم و معارف قرآنی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون س جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که «ویژه برادران» با حضور منتخبین مرحله استانی سراسر کشور به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌ها در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه لازمه تبعیت از قرآن، درک مفاهیم قرآن است، اظهار داشت: قرائت قرآن باید مقدمه فهم قرآن باشد و فهم قرآن منجر به عمل قرآنی می‌شود. قرائت و انس با قرآن به تدریج منجر به تغییر زندگی ما خواهد شد. انسان قرآنی اهل تقوا می‌شود و خدا از انسان مومن صیانت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خانواده ایثارگران و شهداء در این زمینه پیشتاز هستند، گفت: شما تابلوی تمام عیار آرمان‌ها و هستی‌شناسی پدران خود هستید و مسئولیت بیشتری دارید. پدران شما نسبت به این موضوع پیشتاز بودند و اکنون مسئولیت این مدل زندگی بر دوش شماست. افزون بر اینکه شما افرادی اهل قرآن هم هستید.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: امیدواریم این مسابقات برای ما هم‌عهدی باشد که سبک زندگی قرآنی موضوع بحث ما باشد و تربیت مبتنی بر قرآن ملاک برنامه‌های آموزشی ما قرار بگیرد و از آن بهره‌مند شویم.

مهدی متین‌پور، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، با ارائه گزارشی از سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده است. در مرحله شهرستانی بیش از ۷ هزار نفر، در مرحله استانی ۳ هزار نفر و در مرحله کشوری نیز ۵۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 متین‌پور، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این مسابقات در بخش خواهران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در ۸ بهمن‌ماه برگزار شد و امروز شاهد افتتاحیه مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از برادران هستیم.

در بخشی از این مراسم نیز از پدر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تقدیر به عمل آمد.

این دوره از مسابقات مدعوین برگزیده مرحله کشوری ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق ویژه گروه‌های ایثارگران و فرزندان معظم و معزز است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار