فرمانده نیروی زمینی ارتش:

انسداد مرز از طریق ارتش و سپاه دنبال می‌شود

امیر «حیدری» گفت: هم‌اکنون طرح انسداد مرز توسط قرارگاهی به نام «انسداد مرز» که در تابعیت قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق و نیروی زمینی است آغاز و این مأموریت به نیروی زمینی ارتش و سپاه واگذار شده است.
کد خبر: ۶۶۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 09May 2024

آمادگی ارتش برای مقابله با هر تهدیدی/ انسداد مرز از طریق ارتش و سپاه دنبال می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم اهدای نشان فداکاری فرمانده کل‌ قوا به خانواده‌ شهدا و جانبازان ارتش اظهار داشت: ارتش برای، ماموریت خود که در چارچوب قانون اساسی تعیین شده با آینده‌پژوهی همواره باید خود را برای تهدیدات آینده آماده کند، بر این اساس برای جذب نیروی انسانی، ساخت تجهیزات، نوع آموزش‌ها، انتخاب راه کنش‌ها، و راهبردها با هم‌افزایی سایر نیروهای مسلح از جمله سپاه انجام می‌شود و این روند دائم در جریان است که اگر روزی در موضوعی مورد نیاز باشد بتواند ماموریت خود را انجام دهد.

وی افزود: دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام دانشگاهی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ۳۹ نوبت در این دانشگاه حضور یافتند. از بین دانش‌آموختگان این دانشگاه هزار و ۱۷۴ افسر فرهیخته و تحصیل کرده نخبه در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این دانشگاه مزین شده به این عنوان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اینجا فیضیه ارتش است در ادامه این فداکاری‌ها ایشان نشان فداکاری را به دانشگاه افسری اعطا فرمودند و به ابتکار فرمانده کل ارتش در مراسماتی اینچینی از شهدای این دانشگاه با اعطا این نشان تقدیر می‌شود.

امیر حیدری گفت: امروز در مشهد مقدس به شش نفر از این شهدا نشان فداکاری اعطا و از مجاهدت‌های آن‌ها قدردانی شد و امیر منوچهر کهتری پیشکسوتان دفاع مقدس که به فاتح آبادان معروف است با اعطا این نشان مورد تقدیر قرار گرفت.

وی درباره آمادگی نیروی زمینی در حوزه امنیت مرزها تاکید کرد: نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی صد‌در‌صدی برای برخورد با هر تهدیدی را دارد. نیروی زمینی محوری در تمام مرزهای کشور مستفر است. مرزهای شمال شرق کشور به‌عنوان مرز مشترک ایران و افغانستان در اختیار نیروی زمینی است که در کنار آنان برادران مرزبانی حضور دارند.

امیر حیدری با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش آماده پاسخ به هر تهدیدی است، ابراز داشت: در مرزها مشغول انسداد مرزها هستیم این یک ماموریت جدیدی است. باید زمان بگذرد تا بتوانیم تصاویری که موجب غرور مرم کشور است برای مردم منتشر کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رابطه با انسداد مرزها خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح انسداد مرز در قرارگاهی به نام«انسداد مرز» به‌عنوان زیر مجموعه قرارگاه شمالشرق و نیروی زمینی ارتش آغاز شده است. مأموریت انسداد مرز به نیروی زمینی ارتش و سپاه واگذار شده در ماموریتی که ارتش و سپاه در کنار هم حضور داشته باشند موفق خواهد بود. برآورد ما این است که در کوتاه‌ترین زمان اجرای طرح انسداد مرز به پایان برسد، طبیعتا مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع موانع هستیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار