گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره اوضاع غزه

وزرای خارجه ایران و قطر امروز در گفت وگویی تلفنی درباره روند تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف جنگ علیه غزه، ابتکارات مطرح برای برقراری آتش بس، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به رایزنی پرداختند.
کد خبر: ۶۴۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ - 06February 2024

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره اوضاع غزهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) ۱۷ بهمن ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در رایزنی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، در خصوص آخرین تحولات منطقه و فلسطین گفتگو شد. دو وزیر خارجه در چهار ماه گذشته و در پی حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بار‌ها تلفنی گفتگو کرده و در سفر‌هایی که امیرعبداللهیان در این مدت به دوحه داشت حضوری با یکدیگر دیدار و درباره ا‌وضاع غزه گفت‌وگو کرده بودند.

در این تماس تلفنی آخرین موضوعات دوجانبه، غزه و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این دومین تماس تلفنی دو وزیر خارجه ظرف دو هفته اخیر است.

آخرین وضعیت تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف جنگ علیه غزه و ابتکارات مطرح برای برقراری آتش بس، تبادل اسرا و ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم غزه از جمله مباحث مورد گفتگو در این تواس تلفنی بود.

وزرای خارجه ایران و قطر همچنین با اشاره به مسابقه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در قطر، برای تیم‌های ملی فوتبال کشور خود آرزوی موفقیت کردند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر هفتم بهمن نیز تلفنی با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار