بازیگر نقش شهید «مجید زین‌الدین» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«مجنون» یکی از فیلم‌های فاخر سینمای ایران است

رشنو با بیان اینکه «مجنون» یکی از آثار فاخر دو سال گذشته سینمای ایران است، گفت: به‌نظرم این فیلم یک اثر خیلی خوبی است که با حساسیت آقای شاه محمدی کارگردان فیلم و همت دوستان پروژه که خیلی زحمت کشیدند، وقایع به خوبی به تصویر کشیده شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 09April 2024

«مجنون» فیلم فاخر سینمای ایران/ ویژگی فیلم روایت صادقانه است«محمد رشنو» بازیگر فیلم سینمایی «مجنون» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس با بیان اینکه مجنون را می‌توان یکی از آثار فاخر دو سال گذشته سینمای ایران دانست، درباره پرداختن سینما به شهدا افزود: پرداختن این فیلم به بخشی از زندگی شهید زین‌الدین جدای از اینکه باعث آگاهی در مورد این شخصیت مهم جنگ می‌شود؛ می‌تواند مخاطب خود را با شرایط سخت آن محیط آشنا کند.

وی به نقش و تاثیر شهید زین‌الدین در دوران دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه من در این پروژه این شانس را داشتم که نقش شهید مجید زین‌الدین برادر شهید مهدی زین‌الدین را داشته باشم. به نظرم این فیلم یک اثر خیلی خوبی است که با حساسیت آقای شاه محمدی کارگردان فیلم و همت دوستان پروژه که خیلی زحمت کشیدند، وقایع به خوبی به تصویر کشیده شد.

بازیگر فیلم سینمایی «مجنون» در پاسخ به اینکه آیا پیش از حضور در این فیلم شناختی از برادران زین‌الدین داشته است، گفت: خیر؛ متاسفانه من نسبت به برادران زین‌الدین شناختی نداشتم اما حضور در این پروژه خوشبختانه سعادتی بود و توانستم بازیگری در این ژانر را تجربه کنم هرچند شخصا در فیلم ۲۳ نفر و فیلم اخیری که بازی کردم، فضا مربوط به دفاع مقدس بود به خاطر همین تونستم ارتباط خوبی با این فضا بگیرم و بیشتر روی شخصیت درونی‌ام در اثر کار کنم.

رشنو تصریح کرد: بازی در این فیلم برای من یک اتفاق خوب بود و تجربه خوبی کنار بازیگران دیگر کسب کردم؛ فیلمنامه خودش در تلاش بود که بخشی از اهداف خودش را به واسطه و هماهنگی و بافت رفتاریش رقم بزند. اگر مخاطب ناخودآگاه بنشیند و فیلم را تماشا کند، کُنش‌های جالبی بین کاراکترها پیش امده که بنظر مخاطب خیلی جذاب و جذابیت کار را بالا برده است. در کل کنار بازیگران باتجربه‌ای کار کردم از آن‌ها یاد گرفتم و به اندازه‌ی خودم سعی کردم که در فیلم موثر باشم.

وی درباره راه‌هایی که برای نزدیک شدن به شخصیت شهید زین‌الدین انجام داده است، گفت: طبیعی‌ترین قضیه زمانی که قرار است نقش یک پرتره بازی شود، مخصوصا نقش کسانی که قهرمانانه زندگی کرده‌اند، مطالعه و تحقیق و حتی دیدار با خانواده آن عزیز است تا صحبت کنید اما من متاسفانه این شانس را نداشتم که از نزدیک با خانواده محترم شهید زین‌الدین صحبت کنم ولی زندگینامه‌های این شهیدان را مطالعه کردم و خیلی درس‌ها از آن‌ها یاد گرفتم که برای زندگی شخصی و ایفای نقش به من کمک کرد.

بازیگر نقش شهید مجید زین‌الدین درباره ویژگی‌های شخصیت این شهید عنوان کرد: ویژگی این شخصیت خیلی جسور، شجاع بودن است؛ این‌ها بارزترین ویژگی‌های ایشان است. جسور بودن ایشان را ما در فیلمنامه هم داریم که خیلی جاها که خیلی کارها را از رزمنده‌های دیگر انجام نمی‌دادند را مجید با افتخار انجام می‌داد که در خاطرات خود شهید هم هست و قرار بود از پلی با ارتفاع خیلی بلند بپرد داخل رود کارون که سرعت آب خیلی بیشتر از ارتفاعش بود و جرات می‌خواست که کسی بخواهد به برادرش ثابت کند من بلدم و می‌توانم خیلی از اتفاق ها را رقم بزنم چون سنی ام نداشته است لذا میتوانم بگویم جسور بودنش خیلی از مهمترین عنصر اصلی کاراکتر مجید زین‌الدین بود.

رشنو در پاسخ به اینکه این فیلم نسبت به فیلم‌های دیگری که برای شهدا تولید شده است، تفاوت شاخصی دارد، عنوان کرد: ما هر کدام از پرتره‌هایی که همکارهایمان عزیزمان می‌سازند، هر کدام یک شاخصه‌ی خیلی خوبی دارند و من نمی‌توانم بگویم که این تمایز خیلی خوبی نسبت به بقیه دارد؛ نه، همه این فیلم‌ها یک فکت و هدفی را دنبال می‌کنند که برای مخاطب خیلی جذاب است. یعنی مخاطبی که وارد سالن سینما می‌شود، هر کدام‌شان یک زندگی نامه‌ای را از یک پرتره‌ی شهید محترمی می‌بینند که می‌تواند در زندگی شخصی آن‌ها کمک کننده باشد. یعنی این‌گونه نیست که چون من نقش مجید زین الدین را بازی کرده‌ام نسبت به پرتره‌هایی که ساخته شده وجه تمایزی دارد. 

وی گفت: این دو برادر مجید و مهدی از نظر من خیلی چیزها به ما یاد دادند که مرام، معرفت، عشق، امید و همه چیز. یکی از شاخصه‌های فیلم ما این است که تمام بازیگران مثل بهزاد خلجی، سجاد بابایی و بقیه دوستان یک دست و صادقانه ظاهر شدند؛ یعنی شما بازی نمی‌بینید، زندگی می‌بینید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار