صوت/ شهید «حسن باقری»: ما پشتمان به یک ملت مقاوم گرم است

سردار سرلشکر شهید «حسن باقری» در عملیات رمضان، ضمن نفی هرگونه وحدت میان کفار با مسلمین، بر مقاومت مسلمین و تأثیر آن بر خطوط جبهه‌ها تأکید داشته است.
کد خبر: ۶۵۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 16February 2024

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، سردار سرلشکر شهید «حسن باقری» ۲۸ تیر سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان، در محور شلمچه ـ زید ـ بصره، ضمن نفی هرگونه وحدت میان کفار با مسلمین، بر مقاومت مسلمین و تأثیر آن بر خطوط جبهه‌ها تأکید داشته است.

 

«کفر باهم وحدت ندارند. مسلمین هستند که باهم وحدت دارند، مؤمنین هستند که باهم وحدت دارند. ما پشتمان به یک ملتی است که این ملت مقاوم است، این ملت هیچ جای تاریخ، هیچ تاریخ، اصلاً شهادت که بعد از حسین بن علی (علیه‌السلام) دیگر شهادتی در کار نبود، دیگر اصلاً شهادت از صحنه اسلام جمع شد. بعد از کربلا و عاشورا دیگر ما شهادت نداریم. یک سیدی، یک عالمی، یک مبارزی، گوشه‌کنار یک‌حرفی می‌زد، می‌گرفتند خفه‌اش می‌کردند تمام می‌شد می‌رفت. زمان پیغمبر اکرم (ص) بوده در جنگ‌ها ما شهید داشتیم. بعد از آن دیگر نه جنگی، نه برنامه‌ای. حالا است که دارد تاریخ اسلام تجدید می‌شود. کجا سابقه داشته یک امتی، یک شهری، بابا! مثل نمی‌دانم تبریز، یک شهری مثل اصفهان، یک شهری مثل فلان، دویست‌تا شهید ببرند یک‌روزه تشییع‌جنازه بکنند، سی کیلومتر طول تشییع‌کننده‌ها باشد! بعد هم توی همان جلسه تشییع‌جنازه، هزارتا را دوباره سوار اتوبوس بکنند، بگویند شما بروید جای این‌ها.»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار