امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری:

نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود

وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با رئیس پارلمان لبنان با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود، گفت: آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می‌زنند.
کد خبر: ۶۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ - 10February 2024

امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری: نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه  که در ر‌أس هیأتی سیاسی و در سفری به منطقه و در نخستین مقصد این سفر در بیروت حضور دارد، امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سیاسی لبنان و نیز حمایت وی از فلسطین، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند سیاسی و نیز ثبات و امنیت لبنان مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین را از اصول ثابت ایران برشمرد و افزود: همه بازیگران مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی اعتراف می‌کنند که برغم همه کشتار‌ها توسط رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه با شکست مواجه شده و این در حالی است که آمریکا با تمام وزن و توان خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و متأسفانه هنوز هم نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود و این برخلاف ادعای آنهاست که می‌گویند به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستند. 

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس با حمله به یمن مرتکب خطای راهبردی شده‌اند، افزود: آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ راه‌حل نیست و هیچ نتیجه‌ای برای جنگ طلبان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: راه‌حل در پایان فوری جنگ علیه غزه است و اینکه فرصت به فلسطینی‌ها برای توافق و تصمیم گیری در خصوص نحوه اداره غزه و کرانه بعد از جنگ داده شود.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان، بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور و خروج لبنان از شرایط فعلی تأکید و آخرین وضعیت روند سیاسی لبنان را تشریح کرد.

رئیس پارلمان لبنان مسأله فلسطین را مسئله حق و باطل خواند و نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین را ستود.

وی با تأکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای آتش بس فوری در جنگ علیه فلسطینی‌ها، از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در غزه تجلیل کرد و گفت: ما از توافق بین گروه‌های فلسطینی برای اداره سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این هم با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیروت دیدار و گفتگو کرده بود.

سوریه و قطر مقاصد بعدی سفر امیرعبداللهیان به منطقه هستند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها