خاطره‌ای از شهید «قنبر کریمی»

شهیدی که امام رضا (ع) او را طلبید

پدر شهید تعریف می‌کند: از او پرسیدم که چرا این موقع شب به حرم رفتی؟، شروع به گریه کرد و گفت «دیشب در عالم خواب حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را دیدم، ایشان به من گفت چرا به حرمم نمی‌آیی، منتظرت هستم. من هم...»
کد خبر: ۶۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 14February 2024

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «قنبر کریمی» یکم تیر ماه ۱۳۲۵، در شهرستان بندرعباس دیده به جهان گشود. پدرش غلام (فوت ۱۳۴۰) و مادرش فاطمه (فوت ۱۳۶۶) نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده بود. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. بیست و چهارم بهمن ماه ۱۳۶۶، در جزیره هنگام حین انجام مأموریتی که از سوی بسیج به او واگذار شده بود، بر اثر سانحه رانندگی و آسیب به سر و گردن و قطع نخاع، شهید شد. پیکر او رادر گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

شهیدی که امام رضا (ع) او را طلبید

شهیدی که امام رضا (ع) او را طلبید

یک بار همراه شهید برای زیارت به مشهد رفته بودیم. داخل مسافرخانه استراحت می‌کردیم، حدوداً ساعت ۲ شب بود که شهید از خواب بلند شد. بدون هیچ حرفی به سمت حرم رفت، بعد از اینکه آمد از او پرسیدم که چرا این موقع شب به حرم رفتی؟، شروع به گریه کرد و گفت «دیشب در عالم خواب حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را دیدم، ایشان به من گفت چرا به حرمم نمی‌آیی، منتظرت هستم. من هم بلند شدم و رفتم.»

(به نقل از پدر شهید)

منبع: نوید شاهد 

انتهای متن/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار