دبیرکل جنبش انصار الله یمن:

آمریکا و انگلیس در عرصه نظامی و حمایت از اسراییل شکست سختی خوردند

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی توانست تا این حد در نوار غزه مرتکب جنایت شود، تأکید کرد که آمریکا و انگلیس در حمایت از تل‌آویو شکست سختی خوردند.
کد خبر: ۶۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ - 15February 2024

آمریکا و انگلیس در عرصه نظامی و حمایت از اسراییل شکست سختی خوردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین کشورش و منطقه به‌ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عملیات نیروهای ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: برای نوزدهمین هفته متوالی تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ادامه دارد و این رژیم مرتکب فجیع‌ترین و زشت‌ترین جنایات می‌شود. دشمن صهیونیستی در ارتکاب جنایات فجیع در غزه مهارت دارد و نیروهای شیطانی با مرگبارترین و مدرن‌ترین ابزارهای تخریب و کشتار از او حمایت می‌کنند. بمب‌ها و موشک‌های مخربی که در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد، آخرین فناوری‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی است.

وی ادامه داد: بمب‌های انفجاری قوی برای مقابله با ارتش‌هایی که دارای پایگاه‌های نظامی و تجهیزات جنگی عظیم هستند، در نظر گرفته شده است اما اکنون بر سر کودکان، زنان و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه ریخته می‌شود. تخریب گسترده و تداوم جنایات با سرعت بالا در غزه به دلیل حمایت نظامی آمریکا از صهیونیست‌هاست. اگر حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها نبود، نمی‌توانستند این ویرانی همه جانبه و جنایات وحشتناک را به نوار غزه وارد کنند. آمریکایی‌ها مسئول درجه یک ویرانی و جنایت در غزه و تداوم آن در تمام این مدت هستند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا بودجه هنگفتی را برای جنایات فجیع رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند و دو بار شرایط اضطراری را در این خصوص فعال کردند، گویی ارتش اشغالگر بخشی از ارتش آمریکا است. دشمن صهیونیستی تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن گلوله و موشک آمریکایی را برای کشتن کودکان و زنان در غزه و ویران کردن خانه‌ها استفاده کرده است. آمریکا مستقیماً در بخش‌های هوایی، جاسوسی و شناسایی اطلاعات لازم را در اختیار رژیم صهیونیستی برای برنامه‌ریزی و انجام عملیات‌ها قرار می‌دهند. آمریکا به‌دلیل مشارکت در عملیات و تجاوز به غزه با کارشناسان و در جلسات شورای جنگ اسرائیل شرکت می‌کند.

دبیرکل انصار الله افزود: آمریکا در سطح منطقه از دشمن صهیونیستی محافظت می‌کند و فشار می‌آورد و برخی کشورها را به اتخاذ مواضع منفی در قبال مردم غزه تشویق می‌کند. فشارهای آمریکا برخی کشورها را مجبور به تسلیم شدن، تضعیف موقعیت اسلامی و حمایت پنهانی از دشمن صهیونیستی کرد. آمریکایی‌ها با نیروهای آزاده حامی مردم فلسطین مقابله می‌کنند و تجاوز به یمن هم در همین راستا قرار دارد. آمریکا با حمایت سیاسی از دشمن صهیونیستی در شورای امنیت، از وتو علیه هرگونه تصمیم بشردوستانه به نفع مردم غزه استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۴۶ هزار حمله به یک منطقه جغرافیایی محدود و پرجمعیت بوده است. میزان مواد منفجره‌ای که دشمن صهیونیستی با آن غزه را هدف قرار داده، معادل ۴ بمب اتمی از بمب‌هایی است که آمریکا در شهر هیروشیما ژاپن از آن استفاده کرد. تنها در دو ماه اول تجاوز به نوار غزه، مقامات آمریکایی اعتراف کردند که دشمن اشغالگر ۲۹۰۰۰ بمب ساخت آمریکا را بر روی غزه انداخته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا ۳۰۰۰ بمب هزار کیلویی و انواع دیگر تجهیزات و مهمات جنگی در اختیار تل آویو قرار داده است. بمب‌های آمریکایی توانایی تخریب یک منطقه کامل را دارند و ترکش‌های مرگبار آنها تا ۳۶۵ متر در غزه امتداد دارد.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: دشمن اسرائیلی از بمب‌های سمی فسفر سفید علیه نوار غزه استفاده می‌کند که دمای سوزاندن آن تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. دشمن اعتراف کرد که طی ۵۰ روز بیش از ۹۰ هزار راکت و گلوله توپخانه به غزه شلیک کرده است. بنا به اعتراف خود صهیونیست‌ها تمام این اقدامات انجام شده است تا نوار غزه دیگر برای زندگی مناسب نباشد. وضعیت بهداشتی نوار غزه در شرایط سختی که در آن اپیدمی‌ها گسترش می‌یایند و کمبود دارو و آب سالم وجود دارد، بسیار فاجعه بار است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها