ابراز نگرانی گروه «هفت» درباره حمله احتمالی «اسرائیل» به رفح

وزرای خارجه گروه «هفت» در نشستی نسبت به عواقب حمله احتمالی رژیم «اسرائیل» به رفح و کوچاندن اجباری ساکنان غزه عمیقاً ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۶۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ - 18February 2024

ابراز نگرانی گروه «هفت» درباره حمله احتمالی «اسرائیل» به رفحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیران خارجه کشور‌های صنعتی عضو «گروه هفت» (G۷) نگرانی خود را درباره «خطر کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی به خارج از نوار غزه» و همچنین «پیامد‌های ویرانگر احتمالی ناشی از عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در شهر رفح» ابراز کردند.

ایتالیا که در حال حاضر ریاست این گروه را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیران خارجه گروه ۷ خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با بحران فاجعه انسانی در غزه به ویژه درد و رنج ۱.۵ میلیون غیرنظامی شدند که به رفح پناه برده‌اند.

وزیران خارجه بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده همچنین نگرانی خود را درباره عواقب ویرانگر عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز کردند.

در ادامه بیانیه ایتالیا آمده است: اعضای گروه ۷ آمادگی خود را برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور انجام اصلاحات لازم و توانمندسازی آن برای بر عهده گرفتن مسئولیت در غزه و کرانه باختری اعلام کرده‌اند.

همچنین گروه ۷ خواهان حل بحران انسانی غزه و آزادی فوری همه اسرا شده و در عین حال مدعی شدند رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار