دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ناکامی آمریکا و انگلیس در نبرد دریایی با یمن

فرماندهان ارتش آمریکا بعد از چند هفته نبرد در دریای سرخ و هدف قرار دادن نقاط مختلف در یمن به ناکامی و شکست خود در نبرد دریایی با ارتش یمن اعتراف کردند.
کد خبر: ۶۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 20February 2024

ناکامی آمریکا و انگلیس در نبرد دریایی با یمنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه حماس و شکست غیر قابل ترمیمی و دردناکی که این رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی از مقاومت اسلامی فلسطین دریافت کرد، شاهد تحمیل جنگ غزه توسط ارتش «اسرائیل» به مردم غیرنظامی و بی‌دفاع این باریکه بودیم.

از طرف دیگر جنگ غزه در شرایطی چهارمین ماه خود را پشت سر گذاشته که کشور‌های غربی و آمریکا نه‌تنها مانع کشتار و قتل عام مردم غزه نمی‌شوند که با ارسال محموله‌های بزرگ و قابل توجه سلاح به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار هرچه بیشتر مردم غزه کمک می‌کنند.

در این شرایط شاهد بودیم که ارتش یمن و گروه‌های مردمی آن ازجمله انصارالله یمن در مقام حمایت و پشتیبانی از مردم غزه برآمدند و با اعلام جنگ به رژیم صهیونیستی نبردی بزرگ و گسترده را در دریای سرخ با آن‌ها آغاز کردند.

بر همین اساس، ارتش یمن در این نبرد با هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی در حرکت بودند تا اینجای کار ضربات سخت و دردناکی به اقتصاد این رژیم اشغالگر وارد کرده و اقتصاد دریایی تل‌آویو را متوقف کردند.

البته این پایان کار نبود و آمریکا و انگلیس که وضعیت این روز‌های رژیم صهیونیستی را بسیار سخت و بحرانی دیدند با تشکیل ائتلافی دریایی از یک طرف و انجام حملات موشکی و هوایی از سوی دیگر سعی کردند تا مانع از انجام عملیات ارتش یمن و حملات آن‌ها به کشتی‌های رژیم صهیونیستی شوند. اما تمامی تلاش‌های آن‌ها تا امروز بی‌نتیجه مانده است.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر اینکه بر اساس سخنان و اظهارات فرماندهان ارتش آمریکا به خصوص «برد کوپر» جانشین فرمانده سنتکام، عملیات فعلی ارتش آمریکا در دریای سرخ بزرگ‌ترین نبرد دریایی نیرو‌های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود. نبردی که تا امروز کوچک‌ترین موفقیت و دستاوردی برای آمریکا نداشته است.

از طرف دیگر «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی اخیر خود متذکر شد که حملات ائتلاف آمریکا به نقاط مختلف یمن نه تنها نمی‌تواند موجب توقف عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی شود بلکه به تجهیزات و زیرساخت‌های نظامی این کشور که برای حمله و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم اشغالگر در دریای سرخ استفاده می‌شود نیز لطمه‌ای وارد نکرده است.

با توجه به تمامی مسائل و موارد گفته شده باید بگوییم که ارتش یمن در طول چند هفته اخیر در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه نه تنها بار‌ها با انجام عملیات‌ها و حملات موثر علیه کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی، تجارت دریایی و اقتصاد این رژیم را دچار بحران جدی کرده بلکه با آغاز حملات آمریکا و انگلیس به یمن در اقدامی تلافی جویانه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را هم هدف حملات خود قرار داده است.

اما همانطور که اشاره کردیم نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد و این یعنی سران و مقامات تل‌آویو برای رهایی از حملات ارتش یمن هیچ چاره‌ای جز توقف جنگ غزه ندارند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که کار چندانی از دستان آمریکا و انگلیس برای توقف حملات ارتش یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی ساخته نیست و ارتش و نیرو‌های مردمی یمن در چند هفته اخیر به خوبی نشان دادند که علی‌رغم حملات نیرو‌های ائتلاف به آنها، همچنان قادر هستند تا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های فلسطین اشغالی هستند را مورد هدف قرار بدهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار