دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ناتوانی نتانیاهو برای تثبیت حضور نظامی نامحدود در غزه

نبود استراتژی مناسب و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده موجب شده تا نتانیاهو به دنبال حضور نامحدود در غزه حتی پس از پایان جنگ باشند، امری که از هم اکنون با مخالفت کامل و جدی آمریکا روبرو شده است.
کد خبر: ۶۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 24February 2024

ناتوانی نتانیاهو برای حضور نظامی نامحدود در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: درحالی ۱۴۱ روز از آغاز جنگ غزه و حمله ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد که این جنگ ویرانگر و خونین به غیر از کشتار و قتل‌عام مردم غیرنظامی و بی‌دفاع غزه نتیجه و حاصل دیگری برای این رژیم اشغالگر و نامشروع به همراه نداشته است. در حقیقت می‌توان گفت تا امروز شاهد بودیم که ارتش رژیم صهیونیستی کوچکترین موفقیت و دستاورد نظامی قابل توجه و قابل ذکری به دست نیاورده است.

از طرف  دیگر رژیم صهیونیستی در جنگی که حالا بیش از چهار ماه از زمان آغاز آن گذشته با بمباران و گلوله‌باران غزه، کرانه باختری و شهر رفح در هفته‌های اخیر نزدیک به ۳۰ هزار نفر  را شهید و ۷۰ هزار نفر را مجروح کرده است. موضوعی که افکار عمومی مردم منطقه و جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و مخالفت‌های بین‌المللی را با جنگ غزه و اقدامات ارتش این رژیم اشغالگر موجب شده است.

اما نکته بسیار مهمی که در این میان توجهات جهانیان و حتی متحدان غربی این رژیم را به خود جلب کرده، فقدان برنامه‌ای معین و مشخص از سوی رژیم صهیونیستی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه است. بر همین اساس است که می‌بینیم ارتش رژیم صهیونیستی به غیر از بمباران هوایی و گلوله باران نقاط مختلف غزه هیچ برنامه دیگری ندارند.

حال اینکه مشاهده می‌کنیم، سران و مقامات تل‌آویو بر خلاف وعده‌های اولیه خود که نابودی حماس و از بین بردن فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی را دلیل اصلی آغاز جنگ غزه عنوان کرده بودند با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز این جنگ خودشان را ناتوان از دستیابی به این اهداف می‌بینند و به همین دلیل هم هچ برنامه‌ای نه برای پایان بخشیدن به این جنگ و نه برای فردای پس از پایان جنگ غزه نداشته و ندارند.

بر همین اساس هم باید بگوییم که محل آغاز اختلافات میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی و آمریکا از همین بی‌برنامگی رژیم صهیونیستی پیرامون حال و آینده جنگ غزه سرچشمه می‌گیرد. جایی که تمامی متحدان غربی تل‌آویو و حتی آمریکا به این رژیم فشار وارد می‌کنند تا هرچه زودتر با طراحی و تدوین طرح و نقشه‌ای کامل و جامع، برنامه خود برای اداره جنگ غزه، پایان بخشیدن به آن و فردای پس از پایان این جنگ را اعلام کند.

اما در این شرایط می‌بینیم که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها به دنبال آتش‌بس و پایان جنگ غزه نیست، بلکه در افکار خود سودای حضور نامحدود در غزه را می‌پروراند. از این روی است که او اخیرا در سخنان خود به این نکته چالش برانگیز و بسیار خطرناک اشاره کرده که این امکان وجود دارد که نیرو‌های اسرائیلی حضوری نامحدود در غزه داشته باشند. امری که قطعا نه از سوی حامیان غربی این رژیم و نه از سوی آمریکا پذیرفتنی نیست.

موضوع دیگری که موجب نگرانی بیش از پیش نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌بشری شده تاکید نتانیاهو مبنی بر تبدیل غزه به یک منطقه حائل و آوارگی دائمی و همیشگی مردم غزه به نقاط دیگر ازجمله «مصر» است. مسئله‌ای که از ابتدای جنگ غزه تا امروز به انواع و اشکال مختلف نه تنها توسط نتانیاهو که توسط سایر سران و مقامات «تل‌آویو» بیان شده است.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی قادر نبوده و نخواهند بود مدت زمان زیادی با رویه فعلی و خشونت بی‌حد و حصر با فلسطینیان رفتار و برخورد کنند. زیرا این موضوع موجب می‌شود تا گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق و یمن و سوریه انگیزه بیشتری برای نبرد با این رژیم اشغالگر و نامشروع و گشودن جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی پیدا کنند. موضوعی که این رژیم متجاوز و کودک‌کش را بیش از پیش تیره و تار می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها