یک راوی دفاع مقدس:

مهم‌ترین حامی اردو‌های راهیان نور «دخترها» هستند

یکی از راویان اردو‌های راهیان نور می‌گوید: خانم‌ها مؤثرترین اشخاص بر دنیا هستند؛ پس اگر در این اردو‌ها با دختر‌ها درست و راهبردی صحبت کنیم، بیشترین و مثبت‌ترین اثر را بر کشور می‌گذارند.
کد خبر: ۶۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ - 02March 2024

مهم‌ترین عنصر اردو‌های راهیان نور «دخترها» هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی پیراسته» از راویان دوران دفاع مقدس می‌گوید: یکی از مهم‌ترین و تأثیرپذیرترین عناصر اردو‌های راهیان نور «دخترها» هستند.

او به عنوان کسی که تجربه ۲۰ سال روایتگری در کاروان‌های راهیان نور را دارد، توضیح می‌دهد: خانم‌ها مؤثرترین اشخاص بر دنیا هستند، پس اگر در این اردو‌ها با دختر‌ها درست و راهبردی صحبت کنیم، بیشترین و مثبت‌ترین اثر را بر کشور می‌گذارند.

پیراسته ادامه می‌دهد: دختر‌ها در آینده همسر می‌شوند، مادر می‌شوند، مادر بزرگ می‌شوند، شاید چند سال دیگر بخواهند فرزندانشان را بفرستد در میدان نبرد؟

این روایتگر تأکید می‌کند: خانم‌ها مسئول تربیت و ستون خانواده هستند، حتی زمانی که دخترند و هنوز حتی ازدواج نکرده‌اند. چرا که در خانواده توجه بیشتری به آن‌ها می‌شود.

پیراسته، دختران را حساس‌ترین افراد در اردو‌های راهیان نور می‌داند و بیان می‌کند: خانم‌ها وقتی به این اردو‌ها می‌آیند، توجهشان بیشتر است و بیشترین سؤالات را هم دختر‌ها می‌پرسند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای بهبود اوضاع و سبک زندگی موجود چه باید بکنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس شرح می‌دهد: «زن» عمود خانواده است و دشمن هم همین را هدف قرار داده است.

او با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که گفتند «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم ما بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.» می‌گوید: دشمن متوجه این حرف امام (ره) شد، اما ما نشدیم.

پیراسته درباره شهید محمدحسین فهمیده شرح می‌دهد: یک بچه که نمی‌تواند در آکادمی نظامی آموزش دیده باشد؛ پس مادرش روی او تأثیر گذاشته تا به این جایگاه رسیده.

این راوی با اشاره به تجربه‌هایش در یک سال گذشته می‌گوید: دختر‌هایی از مدارس به اردو‌های راهیان نور می‌آمدند که خودشان می‌گفتند «لیدر‌های اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ در دبیرستان، ما بودیم.» من به بقیه می‌گفتم که کاری به آن‌ها نداشته باشند و بگذارند آزاد باشند. ما هم حرف‌های معمول خودمان را می‌زدیم و جنگ را روایت می‌کردیم.

او بیان می‌کند: خیلی از آن‌ها از راهشان برگشتند. خیلی از آن‌ها می‌گفتند: «عجب! ما نمی‌دونستیم ...»

پیراسته این کم اطلاعاتی جوانان و نوجوانان را خطای رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی دانست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار